Hae nyt FITech-verkostoyliopiston syksyn kursseille

Julkaistu 29.6.2022
Opiskelijoita luokassa.
Kehitä osaamistasi tai opi uutta maksuttomilla yliopistokursseilla FITechin kautta.

FITechin kurssitarjonnassa on jälleen runsaasti mielenkiintoista opiskeltavaa eri tarpeisiin. Haku kursseille on nyt auki ja päättyy noin viikkoa ennen kunkin kurssin alkua.

Ensimmäiset kurssit käynnistyvät elokuussa, mutta kursseja alkaa myös myöhemmin pitkin syksyä. Tämän lisäksi tarjolla on kursseja, joiden opiskelun voi aloittaa milloin tahansa. Monet kurssit järjestetään joustavasti etäopintoina.

Opiskeltavaa tarjolla alkeista syventävälle tasolle

Voit aloittaa alkeista uuden aiheen opettelun tai perehtyä johonkin paremmin tuntemaasi aiheeseen keski- tai syventävän tason kursseilla.

FITechin opintotarjonnasta löytyy alkeiskursseja monista aiheista, kuten 5G-teknologiasta, ohjelmoinnista, ohjelmistotuotannosta ja tekoälystä.

Jos sinulla on jo aiempien opintojen, työn tai harrastusten kautta kerättyä kokemusta FITech-kurssien aiheista, voit aloittaa opiskelun suoraan keski- tai syventävän tason kursseista. Muista tarkistaa kunkin kurssin esitietovaatimukset ennen hakemista!

Lisätietoa hakemisesta ja opiskelusta

FITech-kursseja voivat suorittaa kaikki suomalaiset ja Suomessa vakituisesti asuvat henkilöt. Hakemiseen tarvitaan henkilötunnus sekä jokin vahvan tunnistautumisen väline (esim. verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenne), jonka avulla hakijalle voidaan myöntää väliaikainen opinto-oikeus siihen yliopistoon, jonka kurssin hakija on valinnut suorittaa.

Ennen kurssin aloittamista saat yliopistokohtaiset ohjeet, jossa kerrotaan mm. kurssialustan käytöstä ja IT-tunnusten hankkimisesta. Muista lukea kaikki saamasi viestit huolellisesti!

Mietityttääkö jokin hakemiseen tai opiskeluun liittyvä? Lue usein kysytyt kysymykset FITechin verkkosivuilta!

Tutustu kaikkiin tarjoamiimme kursseihin FITechin verkkosivuilla

Lue lisää FITechistä yliopistomme omilta sivuilta

FITech on tekniikan alan yliopistojen muodostama verkosto, jonka tavoitteena on ohjata osaajia Suomen kasvualoille ja vastata tekniikan alalla nouseviin osaajatarpeisiin.
Verkoston jäsenyliopistoja ovat Aalto-yliopisto, Itä-Suomen yliopisto, Jyväskylän yliopisto, LUT-yliopisto, Oulun yliopisto, Tampereen yliopisto, Turun yliopisto, Vaasan yliopisto ja Åbo Akademi. Perustajajäseniä ovat lisäksi Teknologiateollisuus ry ja Tekniikan akateemiset ry.