Future Leadership Skills -koulutus avaa tien parempaan johtamiseen ja työelämään

Julkaistu 9.5.2022
Tampereen ammattikorkeakoulu
Päivi Mayor ja Tiina Koskiranta.
"Kun koulutukseen osallistuu avoimella mielellä, moni asia omassa ajattelussa ja työssä muuttuu pysyvästi", Päivi Mayor ja Tiina Koskiranta lupaavat.
Johtaminen on suuressa murroksessa. Perinteisen esimiestyön rinnalle on noussut palveleva ja valmentava johtaminen, jonka tärkeimpiä piirteitä ovat arvostus, ihmisläheisyys, rikastava tiimityö sekä hyvinvointiin panostaminen. TAMKin Tree – Jatkuvan oppimisen palvelut käynnistää syksyllä Future Leadership Skills -koulutuksen, joka antaa konkreettisia työkaluja uudenlaiseen johtamiseen.

Johtamiseen tarvitaan arvostuksen, välittämisen ja inhimillisyyden kulttuuria alalla kuin alalla, jatkuvan oppimisen kehittämispäällikkö Tiina Koskiranta Tampereen ammattikorkeakoulusta toteaa.

Modernissa johtamisessa työhyvinvointi ja jaksaminen ovat yhtä tärkeitä huomion kohteita kuin tehokkuuskin.

Tärkeää on huolehtia sekä itsestä että muista. Puhumme koulutuksessa myös tunteiden tunnistamisesta ja käsittelemisestä sekä motivaation merkityksestä, johtajuuden yliopettaja Päivi Mayor Tampereen ammattikorkeakoulusta kertoo.

Koskirannan ja Mayorin mukaan psykologinen turvallisuus erottaa huipputiimit muista. Johtamisessa tarvitaan menetelmiä, joiden avulla ihmisten erilaisuus ja yksilölliset tarpeet voidaan ottaa huomioon. Hyvä johtaja osaa toimia yksilöiden kanssa, mutta tuntee samalla myös koko tiimiä tukevat toimintatavat.

Jaettu johtajuus on tätä päivää. Jokainen voi toimia johtajan tavoin ja auttaa siten koko tiimiä onnistumaan.

Koulutuksessa hyödynnetään TAMKin tiimi- ja yhteisöoppimisen huippuosaamista. Kouluttajina on alansa parhaimpia asiantuntijoita ja edelläkävijöitä, joilla on monipuolinen kokemus niin yksilöiden kuin tiimien kanssa toimimisesta.

Avoin mieli ja aito kiinnostus takaavat muutoksen

Koulutukseen toivotaan osallistujia, jotka ovat aidosti kiinnostuneita ihmislähtöisestä johtamisesta, itsensä kehittämisestä ja paremmasta työelämästä. Osallistujilla ei tarvitse olla johtamiskokemusta, vaan mukaan voi tulla myös tiimin jäsenenä.

Jos olet havainnut muutoksen tarpeen johtamisessa, niin Future Leadership Skills antaa sinulle juuri oikeat työkalut. Kun koulutukseen osallistuu avoimella mielellä, moni asia omassa ajattelussa ja työssä muuttuu pysyvästi, Koskiranta ja Mayor vakuuttavat.

Koulutus avaa uusia näkökulmia onnistuneeseen ja moderniin johtamiseen. Uuden oppiminen lisää pystyvyyden tunnetta ja innostaa ottamaan enemmän vastuuta työssä. Opiskelu tapahtuu tiiviisti yhdessä muun ryhmän kanssa, joten koulutus soveltuu parhaiten yhteisöllisestä oppimisesta pitäville.

Haluamme luoda osallistujista, kouluttajista ja asiantuntijoista toisiaan rikastavan yhteisön, joka jatkaa yhteistä kehittymismatkaa myös koulutuksen jälkeen. Jokainen johtaja tarvitsee ympärilleen ihmisiä, joiden kanssa voi vaihtaa ajatuksia ja saada vertaistukea. Tästä joukosta sitä saa, Koskiranta lupaa.

Koulutus sopii sekä yksilöille että tiimeille, ja sen voi ostaa kokonaisena kolmen moduulin pakettina tai yksittäisinä moduuleina. Koulutus toteutetaan englanninkielisenä lähi- ja hybridikoulutuksena.

Teksti ja kuva: Emmi Suominen

Lue lisää koulutuksesta