Farmakogenetiikka-tietokanta GeneRx käytettävissä Terveysportissa

Julkaistu 18.2.2020
Tampereen korkeakouluyhteisö
Generex
Tampereen yliopiston kirjasto on hankkinut korkeakouluyhteisön käyttöön uutta aineistoa Terveysporttiin.

Terveysporttiin on hankittu uutena aineistona Farmakogenetiikka https://libguides.tuni.fi/generx.

Farmakogenetiikan sovelluksessa on tiedot 210 lääkeaineesta, joiden vaikutus riippuu potilaan yksilölliseen metaboliaan tai vasteeseen vaikuttavasta perimästä. Sovelluksessa on tietoa myös testeistä, joiden avulla voidaan valita oikea lääke oikealla annoksella potilaan yksilöllisen perimän mukaan. Geenitesteistä on valittu ne, joista tieteellisen näytön perusteella on hyötyä kliinisessä päätöksenteossa. Tietokannan sisältö päivittyy vähintään 3 kertaa vuodessa.

Löydät Farmakogenetiikan kirjaston tietokantalistalta. Etäkäytössä kirjaudu siihen tuni-tunnuksellasi.

Lisätiedot: hankinta.kirjasto [at] tuni.fi (hankinta[dot]kirjasto[at]tuni[dot]fi)