Etäkoulutus Creative Commons -lisensseistä 23.11.2022

Julkaistu 21.11.2022
Tampereen korkeakouluyhteisö
Kuvituskuva tekijänoikeus.
Creative Commons -lisenssien tarkoitus on helpottaa tekijänoikeuksien alaisen aineiston mm. tutkimusjulkaisujen käyttöä ja jakamista. Kirjaston järjestämässä koulutuksessa Open Knowledge Finlandin toiminnanjohtaja Tarmo Toikkanen avaa lisenssien saloja.

Tervetuloa kirjaston järjestämään englanninkieliseen lisenssikoulutukseen Open licenses in research – how to work with Creative Commons licenses as a researcher. Kouluttajana toimii Tarmo Toikkanen. Hän on Open Knowledge Finlandin toiminnanjohtaja sekä johtaa Creative Commonsin Suomen toimintoja.

Creative Commons -lisenssit helpottavat tekijänoikeuksien alaisen aineiston esim. tutkimusjulkaisujen käyttöä ja jakamista, mutta lisenssin valinta omalle julkaisulle ei ole aina helppoa. Koulutuksen tarkoituksena on lisätä monipuolisesti tutkijan ymmärrystä CC-lisensseistä.

Keskiviikkona 23.11.2022 klo 14.00–15.00
Ilmoittautuminen ja Zoom-linkki intrassa.

Koulutusta ei tallenneta.

Lisätietoja: oa [at] tuni.fi