Englanninkielisiin maisteriohjelmiin hyväksyttiin lähes 800 opiskelijaa

Julkaistu 25.3.2021
Englanninkielisiin maisteriohjelmiin hyväksyttiin lähes 800 opiskelijaa
Kaikkiaan 782 hakijaa sai opiskelupaikan Tampereen yliopiston englanninkielisistä maisteriohjelmista tammikuussa päättyneessä haussa. Tarjolla oli 36 englanninkielistä maisteriohjelmahakukohdetta. Opinnot alkavat elokuussa 2021.

Hakijoiden oli mahdollista hakea kolmeen eri koulutukseen. Hakukohteisiin jätettiin yhteensä yli 3500 hakemusta. Yksittäisiä hakijoita oli yhteensä 2119.

Yliopiston suosituimmat hakukohteet olivat Computing Sciences, Data Science (262 hakemusta, 47 valittua opiskelijaa), Computing Sciences, Machine Learning (235 hakemusta, 42 valittua opiskelijaa), Leadership for Change – Sustainable Business Management (212 hakemusta, 20 valittua opiskelijaa) ja Public and Global Health (211 hakemusta, 45 valittua opiskelijaa).

Hyväksytyt opiskelijat edustavat 76 eri kansalaisuutta. Hyväksytyistä opiskelijoista EU/ETA-alueen ulkopuolisia oli 567 eli 73 prosenttia. Hyväksyttyjä opiskelijoita oli 37% kaikista hakijoista.

– On hienoa nähdä, että hyväksyttyjen määrä on kasvanut viime vuodesta. Lisäksi odotamme ensi syksylle opiskelijoita, jotka päättivät viime vuonna lykätä opintojen alkua korona pandemian takia. Haluan lähettää kaikille valituille lämpimät onnittelut, nähdään syksyllä!, sanoo koulutuksen vararehtori Marja Sutela.

Kaikille hakijoille on ilmoitettu valinnan tuloksesta sähköpostilla.

Lisätietoja:
Koulutuksen vararehtori Marja Sutela, 040 721 5204, marja.sutela [at] tuni.fi
Erityisasiantuntija, hakijapalvelut Joanna Kumpula, 050 318 2583, joanna.kumpula [at] tuni.fi

Kuva: Rami Hanafi