Englanninkielisiin maisteriohjelmiin hyväksyttiin lähes 700 opiskelijaa

Julkaistu 1.4.2020
Congratulations new students!
Kaikkiaan 686 hakijaa sai opiskelupaikan Tampereen yliopiston englanninkielisistä maisteriohjelmista tammikuussa päättyneessä haussa. Tarjolla oli 34 englanninkielistä maisteriohjelmahakukohdetta. Opinnot alkavat syyskuussa 2020.

Hakijoiden oli mahdollista hakea kolmeen eri koulutukseen. Hakukohteisiin jätettiin yhteensä 3000 hakemusta. Yksittäisiä hakijoita oli 1818.

Suosituimmat hakukohteet olivat Computing Sciences, Data Science (197 hakemusta, 44 valittua opiskelijaa), Leadership for Change – Sustainable Business Management (192 hakemusta, 18 valittua opiskelijaa) ja Peace, Mediation and Conflict Research (190 hakemusta, 32 valittua opiskelijaa).

Hyväksytyt opiskelijat edustavat 76 eri kansalaisuutta. Hyväksytyistä opiskelijoista EU/ETA-alueen ulkopuolisia oli 508 eli 74 prosenttia. Hyväksyttyjä opiskelijoita oli nyt 38 % kaikista hakijoista, kun viime vuonna luku oli 32 %.

Olemme hyvin tyytyväisiä siihen, että yhä useampi kansainvälinen hakija tuli tänä vuonna hyväksytyksi. Haluan lähettää kaikille valituille lämpimät onnittelut, sanoo koulutuksen vararehtori Marja Sutela.

Yliopiston stipendi lukuvuosimaksuihin lähes 300 opiskelijalle

Tampereen yliopisto on myöntänyt 299 hyväksytylle kansainväliselle opiskelijalle stipendin, joka kattaa lukuvuosimaksun kokonaisuudessaan. Tämän lisäksi yliopisto myöntää elinkustannusstipendin 15:lle valinnassa parhaiten menestyneelle.

Kaikille hakijoille on ilmoitettu valinnan tuloksesta sähköpostilla.

Lisätietoja:

Koulutuksen vararehtori Marja Sutela, p. 040 721 5204