Embase-tietokanta koekäytössä 2.–22.11. Tietokannan esittely 2.11.

Julkaistu 29.10.2021
Tampereen korkeakouluyhteisö
e-aineistot teemakuva
Lääketieteen, biolääketieteen, hammaslääketieteen ja farmakologian tietokanta Embase on koekäytössä kolmen viikon ajan Tampereen korkeakouluyhteisössä ja Taysissa. Embase on tarjolla Ovid-käyttöliittymässä.

Embase on laajin biolääketieteen tietokanta, joka sisältää 37,2 miljoonaa viitettä, mukaan lukien koko MEDLINEn sisällön. Embaseen indeksoidaan 8100 lehteä yli 90 maasta, lehdistä 2900 ei löydy MEDLINEsta. Embase sisältää myös kattavan kokoelman konferenssijulkaisuja vuodesta 2009. Embase on erityisen vahva kliinisen lääketieteen ja farmaseuttisen tutkimuksen, farmakologian ja toksikologian kattavuudessa. Embasea tuottaa tiedekustantaja Elsevier.

Embasessa on käytössä oma Emtree-asiasanasto. Kaikki Ovidin käyttöliittymän monipuoliset hakutoiminnot ovat käytettävissä myös Embasessa. Toronton yliopiston laatimat videot opastavat haussa.

Embase on koekäytössä ajalla 1.11.–21.11. Tampereen yliopistossa, TAMKissa ja Taysissa. Pääset tietokantaan tästä linkistä: https://libguides.tuni.fi/embase Etäkäytössä kirjaudu Tuni-tunnuksellasi tai Taysin etäkäyttötunnuksellasi. Valitse Ovidin kirjautumissivun valikosta Embase.

Embase-asiantuntija Yvonne van de Vrede Wolters Kluwerilta esittelee aineistoa tiistaina 2.11. klo 15–15:30. Tilaisuutta ei tallenneta. Tervetuloa Teams-kokoukseen tästä linkistä.

Otamme mielellämme vastaan palautetta koekäytöstä osoitteessa hankinta.kirjasto [at] tuni.fi (hankinta[dot]kirjasto[at]tuni[dot]fi)