Elokuvaesitys "Schalom Neues Deutschland - Juden in der DDR" & keskustelutilaisuus

SijaintiTampere University , Tampere
Pinni B1096
Ajankohta18.9.2019 15.00–17.00
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Dokumenttielokuva "Schalom Neues Deutschland - Juden in der DDR" (45min.) Saksa 2018, Tom Franke, Mark Chaet, Lutz Rentner Dolumenttielokuvassa kuvataan henkilöhaastattelujen kautta sitä, miten juutalaiset elivät, mitä kokivat ja tunsivat DDR:ssä, usein hyvinkin ristiriitaisissa tilanteissa ja yhteyksissä.

Elokuvaesityksen jälkeen keskustelutilaisuus berliiniläisen, elokuvassa haastatellun muusikko Karsten Troyken kanssa.

Tilausuuden järjestävät Tampereen Saksalainen Kulttuurikeskus ja kielten tutkinto-ohjelman saksan opintosuunta, Aue-säätiön tukemana.

Elokuva on saksankielinen. Karsten Troyke kommentoi elokuvaan liittyviä teemoja myös englanniksi.

Karsten Troyke (laulu ja kitara) esiintyy torstaina 19.9. klo 19 trionsa (Daniel Weltlinger, viulu ja Martin Buhl Staustrup, basso) kanssa klezmer-konertissa
Tampereen ylioppilasteatterissa  (Itsenäisyydenkatu 12-14).  Konserttiin on vapaa pääsy.

Järjestäjä

Tampereen Saksalainen Kulttuurikeskus yhteistyössä Saksan opintosuunta/ Kielten tutkinto-ohjelma

Lisätietoja

Dieter Hermann Schmitz dieterhermann.schmitz@tuni.fi Nina Dannert nina.dannert@tuni.fi