Ekothon

Kielisuomi, englanti
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
ekothon_poster_suomeksi_1.png
Tervetuloa Pirkanmaan Ekothoniin! Kaksipäiväinen Ekothon on hackatonin tyylinen yhteiskehittämisprosessi, joka toteutetaan digitaalisesti etäyhteyksillä. Ekothonin tavoitteena on kehittää paikallista yhteistyötä ja luoda edellytyksiä alueellisen kestävyystransition toteutumiselle.

Ekothonissa yritykset ja poliitikot, taiteilijat ja akateemikot, maanviljelijät ja kaupunkisuunnittelijat, kansalaisyhteiskunta ja hallinto aidosti vaihtavat ajatuksiaan ja toimivat yhdessä. Tavoitteena on sitoa yrityksien ratkaisut osaksi kuntien toimintaa sekä edistää kestävyystransition toteutumista alueellisesti. Kaikki voivat olla osa ratkaisua, ekologinen murros tehdään yhdessä.

Teemat ja aikataulu

Osallistujat valitsevat yhden neljästä teemasta, jonka parissa tapahtuman ajan työskentelevät. Teemat ovat:

(Klikkaamalla teemaa aukeaa lyhyt esittely)

Teemoja työstetään ennakkoon suunnitelluissa ja monialaisissa ryhmissä, fasilitoijien avustuksella.

Tapahtuman aikataulu TÄÄLTÄ

Osallistujat

Ekothon on kaikille! Erityisesti etsimme tapahtumaan start up:ja, yrityksiä, poliitikkoja, taiteilijoita, tutkijoita, kansalaisaktiiveja ja hallinnon edustajia. Eli kaikkia, jotka haluavat tehdä Pirkanmaasta ekologisesti ja sosiaalisesti kestävän!

Järjestäjä

Pirkanmaan liitto, Tampereen yliopisto, Teknologian tutkimuskeskus VTT, Suomen ympäristökeskus SYKE ja Taiteen edistämiskeskus

hannele.tiitto@pirkanmaa.fi antti.halkonen@tuni.fi