EDU Foorumi: Ympäristö ja kestävyys kasvatuksen ja koulutuksen tutkimuksessa

Kielisuomi, englanti
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
EDU Foorumi -kuva, käsi puun rungolla
Ympäristöön ja kestävään tulevaisuuteen liittyvät teemat ovat vakiintuneet osaksi kasvatuksen ja koulutuksen sisältöjä. Kasvatuksella on ympäristökriisien aikakaudella erityinen tehtävä tukea ympäristövastuullisen maailmankuvan rakentamista ja eri-ikäisten oppijoiden aktiivista ympäristötoimijuutta. Kompleksiset teemat ja oppijoiden keskuudessa yleistyvät ympäristöhuolen ja -ahdistuksen tunteet kuitenkin haastavat kasvatuksen ja koulutuksen perinteitä ja asiantuntemusta. Ympäristö- ja kestävyyskasvatus ja -koulutus ovatkin ajankohtaisia tutkimuksen ja kehittämisen alueita.

Millaista ympäristöön ja kestävyyteen liittyvää tutkimusta tehdään Tampereen yliopiston kasvatustieteiden ja kulttuurin tiedekunnassa? Tässä kahden tunnin webinaarissa tutustumme meneillään oleviin tutkimushankkeisiin ja käymme keskustelua siitä, miten kasvatuksen ja koulutuksen kenttä voi vastata ympäristökriisiin ja tukea parhaalla tavalla kestävän tulevaisuuden rakentamista.

14:15-14:25 Yliopistonlehtori Essi Aarnio-Linnavuori (EDU): Tervetuloa

14:25-14:45 Professori Kirsi Pauliina Kallio (EDU), yliopistonlehtori Markus Laine (MAB) & yliopistonlehtori Jonathon Taylor (BEN): Tieteidenvälinen kestävyyskasvatus osana kaupungin yhteiskehittämistä

14:45-14.55 Väitöskirjatutkija Pasi Takkinen (EDU): Kommenttipuheenvuoro

14:55-15:10 Keskustelu