Edilex järjestää käyttökoulutuswebinaarin tiistaina 28.9. klo 9-11

Julkaistu 20.9.2021
Tampereen korkeakouluyhteisö
Lakipykälä
Edilex on oikeudellinen tietopalvelu. Edilexin keskeistä sisältöä ovat juridinen uutispalvelu, lakikirjaston sähköiset kirjat, artikkelit, lehdet (Defensor Legis, Lakimies, Liikejuridiikka, Oikeus, Ympäristöjuridiikka sekä Verotus-lehden viisi uusinta numeroa) ja sanakirja sekä ajantasaiset säädöstietokannat. Peruspalvelu sisältää myös keskeiset lainvalmisteluasiakirjat ja tuomioistuinten ratkaisutietokannat.

Koulutuksessa käydään läpi Edilexin sisältöjä ja hyödyllisiä käyttövinkkejä sekä Edilex-hakuja.

Koulutus on Tampereen koreakouluyhteisön kirjaston asiakkaille maksuton. Kirjasto on aineiston tilaaja.

Tule mukaan tiistaina 28.9. klo 9.00-11.00.

Olet tervetullut Edilexin maksuttomaan käyttökoulutukseen, jossa saat tietoa Edilexin sisällöistä ja hyödyllisiä käyttövinkkejä, esimerkiksi:

• Miten löydät Edilexistä tiettynä ajankohtana voimassa olleen ajantasaisen lain?
  • Mitä oikeuslähteitä on linkitetty ajantasaisiin säädöksiin helpottamaan työtäsi?
  • Miten saat Edilexistä tietoa julkaisemattomista hovioikeuden ratkaisuista?
  • Hallitsetko erilaiset tavat tehdä hakuja erilaisilla pohjatiedoilla?

Tule koulutukseen kuulemaan lisää, miten voit hyödyntää Edilexiä työssäsi.

Lisätietoja koulutuksesta ja ilmoittautumislinkin löydät täältä: https://www.edilex.fi/kayttokoulutus

Linkki Edilex-tietokantaan löytyy kirjaston Tietokannat A-Z -listalta ja Andor-hakupalvelusta.

Lisätietoja: hankinta.kirjasto [at] tuni.fi (hankinta[dot]kirjasto[at]tuni[dot]fi)