ECIU-yliopisto käyntiin Tampereen yliopistolla – tervetuloa avajaistilaisuuteen

SijaintiKalevantie 4, 33014 Tampereen yliopisto
Tampereen yliopiston Keskustakampus, Kalevantie 4, Päätalon Cafe Toivo, 2 kerros
Ajankohta5.2.2020 10.30–14.00
Kielienglanti
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
ECIU logo1
ECIU-yliopisto kokoaa yhteen opiskelijat, tutkijat, yritykset ja yhteiskunnalliset toimijat yli organisaatiorajojen. EU myönsi viime vuonna ECIU-yliopiston kehittämiseen kolmelle vuodelle jakautuvan viiden miljoonan euron rahoituksen. Tavoitteena on kehittää uudenlainen yliopistokonsepti, joka perustuu tarvelähtöiseen, kansainväliseen ja joustavaan tutkimukseen ja opetukseen. Uusi yliopisto panostaa tieteiden väliseen joustavaan koulutukseen, joka on räätälöity niin yhteiskunnan kuin opiskelijoidenkin tarpeisiin. Yliopiston toiminnassa keskitytään YK:n asettamiin kaupunkien ja yhteisöjen kestävän kehityksen tavoitteisiin ja opiskelijat ratkovat yhteiskunnan olemassa olevia ja todellisia ongelmia.

ECIU-yliopiston avajaistilaisuus

• Ohjelma

12.30 - 13.15 Avauspuheenvuorot

• Rehtori Mari Walls, Tampereen yliopisto

• Hankejohtaja Sander Lotze, ECIU-yliopisto

• Suunnittelupäällikkö Marko Mäkinen, Pirkanmaan liitto

• Johtaja Anna-Kaisa Heinämäki, Tampereen kaupunki

• Tuotekehityspäällikkö Kalle Einola, Ponsse

• Opiskelija Frans Cederlöf, Suomen ylioppilaskuntien liitto

• Professori Saku Mäkinen, Tampereen yliopisto

13.15 - 13.45 Cocktailtarjoilu

13.45 - 14.45 Työpaja 1: Haastepohjainen koulutusyhteistyö

Miten yritykset, koulutusorganisaatiot ja yhteisöt voivat tehdä aktiivista yhteistyötä alueellisten ja kansainvälisten haasteiden ratkaisemiseksi?

14.45 - 15.45 Työpaja 2: Digitaaliset oppimistunnisteet ja osaamisen tunnustaminen

Miten yliopistojen koulutustarjonnasta luodaan joustavampaa ja avoimempaa? Teemoina esimerkiksi uudenlaiset osaamisen tunnustamisen keinot (micro-credentials) sekä avoimen opetuksen (muun muassa MOOCs) hyödyntäminen.

Toivotamme kaikki tervetulleeksi työpajoihin! Tilaisuuden kieli on englanti.

Tilaisuus ei vaadi ennakkoilmoittautumista.

ECIU-yliopiston sivuille

Lisätietoja

Tampereen yliopiston ECIU local ambassador Minna Haka-Risku, minna.haka-risku@tuni.fi