ECIU XR Campus -virtuaaliympäristön avajaiset

Kielienglanti
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
eciu_900_600.png
Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä virtuaalitodellisuudesta! ECIU-yliopisto avaa virtuaalikampuksen ja mukana avajaisissa ovat mm. rehtori Mari Walls, EU-komissaari Mariya Gabriel sekä professori Henri Pirkkalainen.

ECIU XR Campus on ECIU-yliopisto virtuaalitodellisuudessa. Se tarjoaa uudenlaisen digitaalisen ratkaisun tilanteessa, jossa koronapandemia on rajoittanut ihmisten liikkuvuutta. Virtuaalikampukselle voi tulla milloin tahansa ympäri Eurooppaa uppoutumaan vuorovaikutteiseen yhteistyöhön. Tampereen yliopistolla on ollut vetovastuu XR Campuksen toteutuksesta, joka on tehty yhteistyössä virtuaalistudio Zoanin kanssa.

Seuraa lanseerausta: https://www.eciu.org/news/be-part-of-it-eu-commissioner-mariya-gabriel-will-open-the-eciu-university-xr-campus

ECIU-yliopiston tavoitteena on muuttaa korkeakoulutuksen toimintatapoja innovatiivisen koulutusmallinsa kautta. Yliopistoallianssin muodostavat 12 eurooppalaista yliopistoa, jotka tunnetaan yrittäjähenkisyydestään ja yhteiskunnallisesta vaikuttavuudestaan. ECIU-yliopisto tuo yhteen oppijat, alumnit, opettajat, tutkijat, yritykset, kansalaisjärjestöt, julkiset sidosryhmät ja kansalaiset ratkomaan monimutkaisia ja monitieteisiä haasteita jatkuvan oppimisen hengessä. Tavoitteena on muuttaa perinteinen tutkintopohjainen koulutus haastepohjaiseksi. Innovatiivista yhteistyötä voidaan nyt tehdä myös virtuaalitodellisuudessa ECIU XR Campuksella.

Lisätietoja

Digitalisaatio-kehittämishankkeen johtaja Juha Eskelinen, juha.eskelinen@tuni.fi, +358400607548