Dr. Iñigo Flores Ituarte digitaalisen valmistuksen Industry Professor -tehtävään

Julkaistu 17.9.2020
Flores

Dr. Iñigo Flores Ituarte on aloittanut Industry Professor -tehtävässä Tampereen yliopiston tekniikan ja luonnontieteiden tiedekunnassa. Tehtävä kuuluu Etelä-Pohjanmaan Epanet-verkostoon ja on osa Seinäjoen yliopistokeskuksen toimintaa. Tehtävän ala on digitaalinen valmistus ja sen rahoittajia ovat Atria-Suomi Oy, Epec Oy, Finn-Power Oy, Ideal Product Data Group Oy, MSK Group Oy, Mäkelä Alu Oy, Pesmel Oy, Siemens Osakeyhtiö, Alajärven kaupunki, Kauhavan kaupunki, Seinäjoen kaupunki, Suupohjan elinkeinotoimen kuntayhtymä, Etelä-Pohjanmaan korkeakoulusäätiö, Seinäjoen Ammattikorkeakoulu Oy ja Tampereen yliopisto.

Dr. Flores Ituarte on kotoisin Espanjasta ja on väitellyt tekniikan tohtoriksi Aalto-yliopistosta vuonna 2017. Sen jälkeen hän on toiminut tutkijatohtorina ja apulaisprofessorina Aalborgin yliopistossa Tanskassa. Kansainvälistä kokemusta hänellä on myös Singaporesta. Hänellä on kokemusta myös työskentelystä teollisuudessa sekä Suomessa että Espanjassa.