Dekkari hyvä, Unit parempi

Julkaistu 20.7.2021
Tampereen korkeakouluyhteisö
Ihminen riippumatossa.
Tutkitun tiedon teemavuonna riippumattoon, kahvipöytään ja muihin kesäloma-aktiviteetteihin kannattaa ottaa kaveriksi korkeakouluyhteisön raikas Unit-lehti.

Harmittaako, kun ikinä ei ole aikaa lukea pitkiä, huolellisesti tehtyjä artikkeleita kiinnostavista aiheista?

Kuten vaikka siitä, että lasten terveyden eteen työtä tekevien tutkijoiden mielestä maailman vakavin terveysongelma on köyhyys, tai miten geenimme vaikuttavat myös siihen, kuinka vakavan taudin koronavirus kenellekin aiheuttaa?

Tai ehkä haluaisit saada tutkitusta tiedosta apua arkeen lukemalla, miten itkuisen vauvan saa rauhalliseksi ja koko perheen unet pidemmiksi ja paremmiksi?

Kesän kunniaksi on hauska selvittää, miten toimii suomalainen tekoälyolut, joka muuttaa reseptiään nauttijoidensa palautteen perusteella.

Nämä ja monet muut herkut löydät Tampereen korkeakouluyhteisön Unit-lehdestä, jonka jutut ovat luettavissa verkkolehdestä milloin tahansa.

Lue yllä mainitut Unit-jutut:

tai käy penkomassa omat suosikkisi verkkolehden sivuilta: tuni.fi/unit

Unit-lehti paneutuu ajankohtaisiin aiheisiin ja erilaisten ilmiöiden yhteiskunnallisiin vaikutuksiin. Unit tarjoaa lukijoille tutkimukseen perustuvaa tietoa kiinnostavasti ja arkielämän näkökulmasta. Me emme pönötä tekstissä emmekä kuvissa!

Lehden kärkiaiheita ovat korkeakouluyhteisön strategian mukaisesti tekniikka, terveys ja yhteiskunta. Unit-artikkelin aihe voi kuitenkin olla mikä tahansa korkeakouluyhteisössä tehtävä tutkimus tai opetus, tai korkeakouluyhteisöön kuuluva asiantuntija, opiskelija tai alumni.

Tutkitun tiedon puolesta – myös loma-aikaan.