Datanhallinnan aamupäivä opinnäytetöiden ohjaajille ja opettajille 12.11.

Julkaistu 11.10.2019
Tampereen korkeakouluyhteisö
Datanhallinta
Kaipaatko tukea, haluatko kysyä jotain mieltäsi askarruttavaa vai etsitkö uusinta tietoa? Tule kirjaston datanhallinnan aamupäivään kuulemaan asiantuntijoitamme. Käsittelemme mm. aineistonhallintaa, eettisisä periaatteita, tietosuojaa, tietoturvaa ja Tietoarkiston palveluita.

Aika: Tiistai 12.11. klo 9.00-12

Paikka: Keskustakampus Linna, K113

Erilaisia tutkimusaineistoja kerätään opinnäytetöitä varten. Käytettävät aineistot saattavat löytyä myös data-arkistoista.   Tutkimusaineistojen osalta on mietittävä tallennusratkaisuja, tietoturvaa, eettisiä periaatteita ja aineistojen mahdollista avaamista. Tämä käytännönläheinen seminaari on suunnattu erityisesti korkeakouluyhteisömme opettajille ja opinnäytetöiden ohjaajille, jotka joutuvat työssään neuvomaan opiskelijoitaan aineistonhallintaan liittyvissä asioissa.   Tervetuloa mukaan!

9.00-9.05  Tervetuloa! FT Katja Fält, tietoasiantuntija.

9.05-10.05  Aineistonhallinnan ABC. FT Katja Fält, tietoasiantuntija & FT Saila Huuskonen, tietoasiantuntija.

10.05-10.25  Kahvit.

10.25-10.40  Ihmiseen kohdistuvan tutkimuksen eettiset periaatteet. FT Marja Kokko, johtava tietoasiantuntija.

10.40-11.00  Tietosuoja opinnäytetutkimuksessa. Olli Repo, lakimies.

11.00-11.20  Tietoturva opinnäytetutkimuksessa (otsikko tarkentuu). Juha Malmivaara, tietoturvapäällikkö.

11.20-11.40  Tietoarkiston palvelut opettajille ja opiskelijoille. Hannele Keckman-Koivuniemi, tietopalvelupäällikkö.

11.40-12.00  Keskustelua

Ilmoittautumislomake

Kahvitarjoilua varten pyydämme ilmoittautumaan 7.11. mennessä.

Lisätietoja: tietoasiantuntija Katja Fält katja.falt [at] tuni.fi (katja[dot]falt[at]tuni[dot]fi)