The Chicago Manual of Style Online - uusi käyttöön hankittu verkko-opas tietokanta

Julkaistu 28.10.2020
Tampereen korkeakouluyhteisö
The Chicago Manual of Style Online
Tampereen yliopiston kirjasto on hankkinut käyttöoikeuden perinteikkään The Chicago Manual of Style -oppaan tietokantaversioon. Tietokanta käsittään oppaan uusimman eli 17. painoksen (2017), jossa on otettu erityisesti huomioon julkaisemisen digitalisoitumisen.

The Chicago Manual of Style Online  tarjoaa ohjeistusta julkaisuprosesseihin, tyyliin ja kielioppiin sekä viittauskäytäntöihin. Sisältö jakautuu näiden mukaisesti kolmeen osaan. Tietokantaan voi kohdistaa hakuja ja se sisältää paljon hyperlinkkejä. Tietokannassa on Video tutorials -osio, josta saa vinkkejä oppaan käyttöön.

The Chicago Manual of Style Onlinen löydät kirjaston tietokantalistalta ja Andorista. Etäkäytössä kirjaudu siihen tuni-tunnuksella tai Taysin etäkäyttötunnuksella.

Lisätietoja: hankinta.kirjasto [at] tuni.fi (hankinta[dot]kirjasto[at]tuni[dot]fi)