Avoin tiedekahvila 12.11. Pääkirjasto Metsolla: vieraana Mari Walls

SijaintiPirkankatu 2, 33101 Tampere
Pääkirjasto Metso, Lehmus-sali.
Ajankohta12.11.2019 16.00–17.00
Tiedekahvilat ovat avoimia ja maksuttomia yleisöluentoja ajankohtaisista aiheista. Marraskuun tiedekahvilassa vieraana on Tampereen yliopiston rehtori Mari Walls.

Café Scientifique – Tiedekahvila

Ti 12.11.2019 klo 18:00

Lehmus-sali, Pääkirjasto Metso

Pirkankatu 2, 33101 Tampere

Tampereen yliopiston rehtori Mari Walls:

Mitä eväitä yliopisto tarjoaa?

Elämme sosiaalisen median ja tietotulvan aikaa. Millä keinoin rakennamme maailmankuvaa? Mitä on tutkittu tieto ja miten se eroaa mielipiteistä? Mikä on yliopiston ja sen tarjoaman koulutuksen rooli tulevaisuudessa? Mitä eväitä yliopisto tarjoaa?

Tampereen yliopiston rehtori Mari Walls jatkaa syksyn aikana käynnissä ollutta Nuoret ja koulutus-luentosarjaa. Tähän mennessä olemme perehtyneet muun muassa lukiouudistukseen 2021 Tampereella sekä nuoriin kohdistuviin odotuksiin ja haasteisiin kehityspsykologisesta näkökulmasta. Tulevana tiistaina vieraaksemme saapuu yliopiston rehtori Mari Walls, joka jatkaa teemaa korkeakoulun näkökulmasta tuoden mukaan myös uratarinaansa.

Filosofian tohtori Mari Walls on väitellyt Turun yliopistosta aiheenaan ekologiset vuorovaikutussuhteet. Ennen siirtymistään Tampereen yliopiston rehtoriksi hän on työskennellyt muun muassa Luonnonvarakeskus (Luke) pääjohtajana. Lisäksi hän on vaikuttanut Suomen ympäristökeskuksen Merikeskuksen johtajana, Turun yliopiston biodiversiteettitutkimuksen ja ympäristötieteen professorina sekä Suomen Akatemian tutkimusohjelmajohtajana.

Tilaisuus on maksuton ja kaikille avoin. Tilaisuuden järjestää Tampereen yliopiston Juniversity

Tervetuloa!

Facebook-tapahtuma