Avoin seminaari: Ääniammattilaisten äänelliset haasteet – mistä apu?

SijaintiVerkkoseminaari (Zoom)
Ajankohta14.4.2023 12.00–14.00
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Piirretty puhekupla, jossa on keskellä sydän.
Maailman äänipäivän kunniaksi Tampereen yliopiston Puheen ja äänen tutkimuksen laboratorio ja Suomen Vokologit ry järjestävät kaikille avoimen online-seminaarin.

Maailman äänipäivän seminaarissa tarkastellaan eri ääniammateissa toimivien moninaisia äänellisiä haasteita ja sitä, miten eri ammattialat voivat tukea ja auttaa näissä haasteissa.

Osallistu seminaariin (Zoom)

Alustuspuheenvuorot:

• Alustus eri ammattien äänihaasteista. Anne-Maria Laukkanen, puhetekniikan ja vokologian professori, Tampereen yliopisto
  • Puheterapian rooli äänioireiden ja -häiriöiden hoidossa sekä laulajataustan vaikutukset työhön puheterapeuttina. Elina Launinmaa, puheterapeutti
  • Voice Massagen rooli äänioireiden hoidossa. Jaana Tyrmi, Voice Massage -terapeutti, vokologi, väitöskirjatutkija

Paneelissa keskustellaan laajemmin ammattialojen äänellisistä haasteista, hoitopoluista ja ammatillisesta yhteistyöstä. Keskustelussa ovat mukana alustuspuheenvuorojen pitäjien lisäksi foniatrian erikoislääkäri Sarkku Vilpas, fysioterapiaopiskelija ja vokologi Laura Toivonen sekä puhe- ja äänitekniikan yliopistonlehtori Tiina Syrjä.

Tervetuloa!

Lue lisää Maailman äänipäivästä (world-voice-day.org)

Kuva: World Voice Day

Professori Anne-Maria Laukkanen, anne-maria.laukkanen@tuni.fi