Avoimet yliopistot tarjoavat maksuttomia etäopintoja koronaepidemian aikana

Julkaistu 30.3.2020
Etäopiskelu
Koronatilanteen vuoksi avoimet yliopistot tarjoavat kevään ja kesän aikana maksuttomia etäopintoja erityisesti yliopistojen tutkinto-opiskelijoille. Maksuttomat etäopinnot auttavat opiskelijoita hyödyntämään poikkeusajan tutkinto-opintojensa edistämiseksi.

Opinnot ovat yliopistojen tiedekuntien opetussuunnitelmien mukaisia. Mukana on opintoja eri yliopistojen tiedekunnista ja tieteenaloilta, ja ne ovat tarjolla yhteisesti kaikkien yliopistojen opiskelijoille. Opiskelijat huolehtivat itse avoimessa yliopisto-opetuksessa suorittamiensa opintojen hyväksiluvusta omissa yliopistoissaan.

Tampereen yliopistossa on tällä hetkellä tarjolla avointa, ilmaista etäopetusta oikeustieteiden, historian, yhteiskuntatutkimuksen, sosiaalityön, kasvatustieteen sekä tieto- ja viestintäteknologian aloilla.

Valtakunnallista opintotarjontaa täydennetään mahdollisuuksien mukaan kevään aikana. Opintotarjontatietoja päivitetään Jyväskylän avoimen yliopiston sivuille

Lisätietoa:

Yliopistot avaavat avointa opintotarjontaansa tutkinto-opiskelijoille

Opiskelijan oppaan hyväksilukujen ohjeistus Tampereen yliopistossa

Avoimen yliopiston maksuton etäopintotarjonta Tampereen yliopistossa (Täydennetään mahdollisuuksien mukaan)

Kaikkien avointen yliopistojen maksuton etäopintotarjonta (Täydennetään mahdollisuuksien mukaan)