Asianajajaliitto palkitsi vuoden 2019 parhaat oikeudelliset kirjoitukset - palkitussa artikkelissa mukana kaksi Tampereen yliopistosta

Julkaistu 12.5.2020
Kuvituskuva, kirja ja päivänkakkaroita
Asianajajaliiton hallitus on Defensor Legis -julkaisun toimituksen esityksen mukaisesti myöntänyt vuosittaiset kirjoituspalkinnot erityisen korkeatasoisille oikeudellisille kirjoituksille.

Vuonna 2019 julkaistuista kirjoituksista palkittiin kuuden artikkelin kirjoittajat.

Tampereen yliopistosta palkitut kirjoittajat professori  Laura Kalliomaa-Puha ja tutkimusavustaja Jatta Muhonen olivat mukana Ammattilaisten yhteistyö huostaanottoasioissa -artikkelissa,(DL 1/2019).

Artikkelin muut kirjoittajat olivat yliopistonlehtori Virve Toivonen Helsingin yliopistosta ja pedagoginen yliopistonlehtori Anne Haarala-Muhonen Helsingin yliopiston yliopistopedagogiikan keskus HYPE:stä.

Kaikki palkitut artikkelit ja kirjoittajat löytyvät asianajajaliiton sivuilta

Kaikki Defensor Legisin artikkelit ovat toukokuun 2020 loppuun asti vapaasti luettavissa verkossa.

Oikeudellista aikakauskirjaa Defensor Legisiä julkaisee Suomen Asianajajaliitto. Julkaisu on ilmestynyt vuodesta 1920. Pohjoismaiden vanhin asianajajien julkaisu ilmestyy kuusi kertaa vuodessa. Defensor Legisin kirjoittajapalkintoja on myönnetty vuodesta 1988 lähtien.