Artikkeliväitöskirjan julkaiseminen -etäkoulutus 29.11.2022

Julkaistu 7.11.2022
Kuvituskuva.
Askarruttavatko väitöskirjan julkaisemiseen liittyvät luvat ja lisenssit? Mitä huomioida, kun valitset julkaisukanavaa artikkeleillesi? Muun muassa näistä aiheista kuulet kirjaston koulutuksessa.

Kirjaston koulutuksessa käydään läpi väitöskirjan, erityisesti artikkeliväitöskirjan, julkaisuprosessiin liittyviä kysymyksiä, kuten tekijänoikeus- ja lupa-asioita sekä oman yliopiston käytänteitä. Suomenkielinen koulutus järjestetään Teamsissa 29.11.2022 klo 9.15–10.45.

Koulutuksen sisältö:

• Väitöskirjojen julkaiseminen Tampereen yliopistossa
  • Tekijänoikeus- ja lupa-asiat
  • Open access vs. tilausmaksulliset julkaisukanavat väitöskirjan osajulkaisun näkökulmasta
  • Kirjoittajamaksut
  • Sopivan julkaisukanavan etsiminen osajulkaisuille esim. JUFO-portaalia apuna käyttäen

Huom! Emme käsittele väitöskirjan kirjoittamista, tarkastusprosessia tai muita sisältöön liittyviä asioita.

Ilmoittautuminen 27.11. mennessä.

Lisätietoja: anna.ruth [at] tuni.fi