Anna-Maria Maunu Tampereen yliopiston viestintäjohtajaksi

Julkaistu 27.11.2020
Anna-Maria Maunu
Tampereen yliopiston viestintäjohtajaksi on valittu yhteiskuntatieteiden maisteri Anna-Maria Maunu. Hän aloittaa tehtävässä 1.2.2021.

Viestintäjohtaja johtaa yliopiston viestintä ja markkinointi -yksikköä, jossa työskentelee noin 30 henkilöä. Yksikkö on osa henkilöstö ja viestintä -palvelualuetta.

Maunu siirtyy Tampereen yliopistoon Tampereen kaupungin viestintäjohtajan tehtävästä. Työuransa aikana Maunu on työskennellyt viestinnän tehtävissä myös ympäristöministeriössä ja korkeimmassa oikeudessa sekä toimittajana muun muassa YLEllä.

On hienoa päästä tekemään työtä uuteen korkeakouluyhteisöön ja sen viestinnän ammattilaisten kanssa. Tampereen yliopisto on keskeinen kaupungin ja koko seudun vetovoimaan vaikuttava toimija. Ja yliopistohan minutkin aikanaan veti Tampereelle ja antoi sysäyksen työuralleni viestinnässä, Maunu sanoo.

Viestintäjohtajan tehtävää haki avoimessa haussa 24 henkilöä, 13 naista ja 11 miestä. Lisäksi kaksi henkilöä siirtyi julkiseen hakuun suorahakuprosessin kautta.