Ammattikorkeakoulujen valintakokeen toinen vaihe on tällä viikolla, TAMK valmistautuu huolella lähikoejärjestelyihin

Julkaistu 22.6.2020
Tampereen ammattikorkeakoulu
Kesäkuva Tampereen Laukonsillasta
Ammattikorkeakoulujen valintakokeet jatkuvat 23.–25. kesäkuuta. Tiistain, keskiviikon ja torstain aikana järjestetään AMK-valintakokeen toinen vaihe. Tampereen ammattikorkeakoulun pääkampuksella lähikokeeseen osallistuu yli 1800 hakijaa.

Ammattikorkeakoulujen valintakokeen ensimmäinen osa, valtakunnallinen digitaalinen AMK-valintakoe suoritettiin 4. kesäkuuta. Siihen osallistui etäyhteydellä 62 000 hakijaa. Toisen vaiheen AMK-valintakokeeseen karsittiin heistä noin joka kolmas eli 21 000 hakijaa.

AMK-valintakokeen toisen vaiheen lähikokeita järjestetään 22 eri ammattikorkeakoulun kampuksilla eri puolilla Suomena. Tampereen ammattikorkeakoulussa pidettäviin kuuteen koetilaisuuteen osallistuu yhteensä yli 1800 hakijaa. TAMKissa on valmistauduttu koejärjestelyihin äärimmäisellä huolella.

– Viime syksynä toteutimme kampuksella ensimmäistä kertaa digitaalisen AMK-valintakokeen, ja se sujui täysin suunnitelmien mukaan TAMKilaisten hyvällä yhteistyöllä. Tänä keväänä poikkeustilanteessakin olemme pystyneet toimimaan hienosti yhteen ja tehneet isolla joukolla hartiavoimin töitä lähikoetilaisuuksien onnistumisen ja turvallisuuden takaamiseksi, sanoo TAMKin opiskelijarekrytoinnin päällikkö Marjo Korhonen.

– Uskomme, että myös meille saapuvat hakijat ovat tutustuneet huolella kutsun mukana saamiinsa ohjeisiin. Toivotamme heidät kaikki tervetulleiksi valintakokeisiin valmistautuneena ja innokkaina.

Ammattikorkeakoulujen lopulliset opiskelijavalinnat tehdään toisen vaiheen AMK-valintakokeen tulosten perusteella. Valintakokeiden tulokset julkaistaan viimeistään 15. heinäkuuta.

TAMKilaiset tekevät tilaa valintakokeeseen saapuville

Valintakoeviikon aikana on TAMKin opiskelijoilta kiellettyä saapua pääkampukselle. Heille on tästä tiedotettu hyvissä ajoin sekä intranetissä että sähköpostilla.

Niiden TAMKin henkilöstöön kuuluvien, jotka eivät osallistu valintakokeen järjestämiseen, on suositeltu tekevän valintakoepäivien aikana etätyötä, elleivät työtehtävät ehdottomasti vaadi kampuksella työskentelyä, ja jos vaativat, suositellaan käyttämään muita ovia kuin valintakokeen aikana hakijoille käytössä olevia pääsisäänkäyntejä.

Lisätietoa:
Tampereen ammattikorkeakoulu, opiskelijarekrytoinnin päällikkö Marjo Korhonen, marjo.korhonen [at] tuni.fi (marjo[dot]korhonen[at]tuni[dot]fi)

Lisätietoa valintakokeista:
16.6.2020 AMK-valintakokeen ensimmäisen vaiheen tulokset on julkaistu