Ammattikorkeakoulujen International Business -hakumenettelyssä tietosuoja mahdollisesti vaarantunut

Julkaistu 24.4.2020
Tampereen ammattikorkeakoulu
Kello

International Business -koulutusten hakumenettelyssä joidenkin hakijoiden tietosuoja on mahdollisesti vaarantunut. Hakijoille annetussa ennakkotehtävässä on pyydetty julkaisemaan henkilökohtainen video ja jakamaan se korkeakoulujen valitsijoiden nähtäväksi.

Osa hakijoista ei ole rajoittanut pääsyä jakamaansa videoon, jolloin videoiden julkinen näkyminen on saattanut vaarantaa tietosuojan.

Tampereen ammattikorkeakoulu on tehnyt tapahtuneesta asianmukaisen tietosuojailmoituksen. Ammattikorkeakoulut ovat tiedottaneet hakijoilleen tietosuojavuodon mahdollisuudesta ja kehottaneet poistamaan mahdollisesti vielä julkisena näkyvät videot.

International Business -koulutusten valtakunnalliseen verkostoon kuuluu 15 ammattikorkeakoulua.

Lisätietoa:

Tampereen ammattikorkeakoulu, opiskelijarekrytoinnin päällikkö Marjo Korhonen, marjo.korhonen [at] tuni.fi (marjo[dot]korhonen[at]tuni[dot]fi), p. 040 809 3510