Ammatillinen opettajankoulutus kasvatti suosiotaan

Julkaistu 23.1.2020
Tampereen ammattikorkeakoulu
Opettajanhaku_tulostieote
Tampereen ammattikorkeakoulun tarjoamiin ammatilliseen opettajankoulutukseen, ammatilliseen opinto-ohjaajankoulutukseen ja ammatilliseen erityisopettajankoulutukseen riitti hakijoita.

Ammatilliseen opettajankoulukseen jätettiin 739 ensisijaista hakemusta, ja se oli Tampereen ammatillisen opettajakorkeakoulun suosituin hakukohde (vuonna 2019 ensisijaisia hakemuksia oli 566). Opinto-ohjaajaksi jätettiin 86 ensisijaista hakemusta, ja erityisopettajankoulutukseen ensisijaisia hakemuksia tuli 47.

Uusina mahdollisuuksina ammatillisen opettajankoulutuksen haussa oli mukana tekniikan ja LUMATE-aineiden opettajille ja opettajaksi aikoville oma ryhmä sekä Itä-Suomen (Savonlinna & Lappeenranta) alueryhmä.

Hakijamäärien iso kasvu on ilahduttavaa muutaman vuoden laskusuunnan jälkeen. Se kertoo TAMK Ammatillisessa opettajakorkeakoulussa tehdystä laadukkaasta työstä ja siitä, että opettajan työ näyttäytyy jälleen kiinnostavana ja merkittävänä tulevaisuuden tekijän työnä. Opettajan osaamista tarvitaan monissa tehtävissä yhteiskunnassamme, oppilaitoksista yrityksiin, kommentoi Tampereen ammatillisen opettajakorkeakoulun johtaja Hanna Ilola.

Seuraavan kerran ammatillisiin opettajankoulutuksiin voi hakea vuoden päästä.

Lisätietoa: johtaja Hanna Ilola, hanna.ilola [at] tuni.fi