AMK-valintakokeen ensimmäisen vaiheen tulokset on julkaistu

Julkaistu 16.6.2020
Tampereen ammattikorkeakoulu
TAMK_pääkirjasto
Ammattikorkeakoulujen digitaalisen AMK-valintakokeen ensimmäinen vaihe järjestettiin etäkokeena 4.6.2020. Kokeen ensimmäisen vaiheen pisteiden perusteella osa hakijoista kutsutaan AMK-valintakokeen toiseen vaiheeseen, joka järjestetään lähikokeena ammattikorkeakouluissa 23.–25.6.2020.

AMK-valintakokeen ensimmäisen vaiheen pisteet on nyt julkaistu osoitteessa: https://www.ammattikorkeakouluun.fi/hakijalle/valintatavat/amk-valintakoe/#tulokset. Hakijat löytävät omat pisteensä hakemusnumeronsa perusteella. Hakemusnumeron (OID) voi tarkistaa sähköpostiviestistä, jonka hakija on hakemuksen lähettämisen jälkeen saanut automaattisena kuittauksena hakemuksen vastaanottamisesta. Hakemusnumero kerrotaan joko sähköpostin otsikkokentässä tai heti viestin alussa. Tai OID numero löytyy OmaOpintopolusta hakemukselta, selaimen osoiteriviltä lopusta.

Hakukohteen kokonaispistemäärä muodostuu niiden osioiden pisteistä, jotka kuuluvat hakukohteen kokeeseen. Kokonaispistemäärä vaihtelee koulutusaloittain.

Esimerkki: Nina on hakenut ammattikorkeakouluun insinööriksi, sairaanhoitajaksi ja tradenomiksi. Hänen osiopisteensä ovat seuraavat:

• Päätöksentekotaidot 10,7 pistettä
  • Kieli ja viestintä, suomi 7,75 pistettä
  • Kieli ja viestintä, englanti 6,3 pistettä
  • Matemaattiset taidot 7,6 pistettä
  • Eettiset taidot 16,9 pistettä
  • Matemaattisluonnontieteelliset taidot -1,1 pistettä

Ninan kokonaispisteet ovat tällöin:

• Tekniikan alalle (insinööri) 31,25
  • Sosiaali- ja terveysalalle (sairaanhoitaja) 49,25
  • Liiketalouden ja tietojenkäsittelyn alalle (tradenomi) 32,35

Lähikokeet TAMKissa 23.–25.6.2020

TAMKin valintakoekutsut lähettiin sähköpostitse hakijoille hakemuksella ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen maanantaina 15.6.2020. Mikäli pisteesi ovat riittäneet, mutta et ole saanut kutsua, tarkista myös sähköpostisi roskapostikansio, ja jos viestiä ei löydy sieltäkään, ota yhteyttä TAMKin hakijapalveluihin.

TAMK kutsuu valintakokeen toiseen vaiheeseen yhteensä 1809 hakijaa kuuteen eri valintakoetilaisuuteen. TAMKin toisen vaiheen valintakokeisiin kutsuttujen alimmat pistemäärät on julkaistu osoitteessa: https://sites.tuni.fi/valintakoemateriaali/tamkin-amk-valintakokeen-1-vaiheen-tulokset/.

Hakijat saavat kutsun lisäksi sähköpostiinsa ja tekstiviestillä 18.6. alkaen QR-koodin, jonka ohessa on tieto hakijan tarkasta saapumisajasta, -paikasta ja koetilasta. TAMKin lähikokeiden saapumis- ja turvallisuusohjeet on julkaistu myös TAMKin nettisivuilla osoitteessa: https://www.tuni.fi/fi/tule-opiskelemaan/yhteishaku/tamk-valintakokeet-kevat-2020.

Toivotamme menestystä kaikille valintakokeisiin kutsutuille!

Lisätiedot:
Opiskelijarekrytoinnin päällikkö Marjo Korhonen, marjo.korhonen [at] tuni.fi (marjo[dot]korhonen[at]tuni[dot]fi)

TAMK Hakijapalvelut, hakijapalvelut.tamk [at] tuni.fi (hakijapalvelut[dot]tamk[at]tuni[dot]fi), puhelin 02 9452 0444, palveluajat

• viikolla 25 ma–ke klo 10–14 ja to klo 10–12
  • viikolla 26 ma klo 10–14, koepäivinä ti 23. – to 25.6. klo 8–17, pe klo 10–14