Tapahtuma

Amiksesta lämmöllä – verkkoseminaari: Tutkittua tietoa ja käytännön kokemuksia ryhmien merkityksestä oppimiselle ja opintoihin kiinnittymiselle

Ilmoittautumisaika:
Rytmi
Amiksesta lämmöllä – Verkkoseminaari esittelee tutkittua tietoa ja käytännön kokemuksia ryhmien merkityksestä oppimiselle ja opintoihin kiinnittymiselle.
Tule kuulolle tiistaina 1.12. klo 13.30 - 15.30!

Tutkimukset osoittavat hyvällä ryhmädynamiikalla ja positiivisilla ryhmäkokemuksilla olevan merkittävä vaikutus opiskelijoiden opintoihin kiinnittymiseen, hyvinvointiin ja oppimistuloksiin. Jatkuva haku, heterogeeniset ryhmät ja opiskelijoiden yksilölliset polut saattavat kuitenkin asettaa ammatilliselle opettajalla ja oppilaitokselle suuria haasteita siihen, miten yhteisöllisyyden tuomat hyödyt saadaan valjastettua käyttöön arjessa. Lisäksi ammatillisen koulutuksen rahoitusmallin muutos painottaa opintojen läpäisyä ja työllistymistä, jolloin opiskelijoilla tulisi olla valmistuessaan vahvat yhteistyö- ja työelämätaidot. 

RYTMI-hankkeessa on kehitetty ja kokeiltu konkreettisia käytännön toimia siihen, miten näihin haasteisiin voidaan vastata niin yksittäisen opettajan kuin oppilaitoksen näkökulmasta. Jaamme hankkeen tuloksia kaikille avoimessa verkkoseminaarissa tiistaina 1.12. klo 13.30 – 15.30. Lisäksi kuulemme seminaarissa asiantuntijapuheenvuoron ammatillista koulutusta tutkineelta Antti Maunulta teemalla: Ryhmä on tärkein oppimisympäristö - kuinka sitä hyödynnetään ja vahvistetaan.  
 
SEMINAARIN OHJELMA  

13:30 Avaussanat  
13:35 Antti Maunu: Ryhmä on tärkein oppimisympäristö - kuinka sitä hyödynnetään ja vahvistetaan 

14.15 Näin kokeilimme ja kehitimme ja tämän opimme: Opettajien kokemuksia ryhmädynamiikan, yhteisöllisyyden sekä vuorovaikutus- ja työelämätaitojen edistämisestä  

15.15 Yhteistä keskustelua ja yhteenvetoa  
15.30 Seminaarin päätös 

Seminaari on avoin kaikille kiinnostuneille.

Lähetämme ilmoittautuneille tarkemmat osallistumisohjeet ja linkin verkkotilaan lähempänä ajankohtaa. 

Lämpimästi tervetuloa mukaan! 

 

Attachments

Further information

Lisätietoja: Tiina Rusanen, tiina.rusanen@oamk.fi, Oulun ammattikorkeakoulu; Elina Harju elina.harju@tuni.fi, Tampereen ammattikorkeakoulu