Alumnimme Juuso Kallio naurattaa ihmisiä työkseen YleX:n Köpinä

Julkaistu 7.12.2020
Tampereen ammattikorkeakoulu
Juuso Kallion mielestä nauru on paras reaktio, jonka ihmiskeho pystyy tuottamaan. Radiojuontajana Kallio haluaakin ennen kaikkea keventää ihmisten mieltä.

Juuso Kallio valmistui Tampereen ammattikorkeakoulusta medianomiksi vuonna 2015. Hän opiskeli viestinnän koulutusohjelmassa digitaalista ääntä ja kaupallista musiikkia. Moni tuntee Kallion paremmin YleX Aamun Köpinä. Hänet on valittu vuoden 2019 Industry Awards -gaalassa vuoden mediapersoonaksi ja hänen sekä Ville Eerikkilän juontama radio-ohjelma Naurumaraton vuoden 2020 parhaaksi ohjelmaksi Venla-gaalassa.

Kalliolle on aina tuottanut suurta mielihyvää tuottaa naurua ja iloa ihmisille. Hän saa viestejä, joissa ihmiset kertovat olleensa aivan aallonpohjassa mutta saaneensa elämäänsä sisältöä aamulähetystä kuuntelemalla.

– Ei me olla ratkaistu heidän ongelmiaan eikä tehty heistä onnellisia, mutta se mitä me pystytään tarjoamaan – se kolme ja puoli tuntia aamulla – on ollut jotain sellaista, mikä on saanut heidän ajatuksensa johonkin muuhun, ettei ole tarvinnut olla erityisen masentunut.

Lue lisää Juuso Kallion matkasta koko kansan korviin alumnitarinasta: Alumnimme Juuso ”Köpi” Kallio

Teksti: Emmi Rämö
Kuva: Jaakko Saarilampi