Alma Talentin e-kirjapalveluissa uusi lukunäkymä ja muistiinpanomerkinnät

Julkaistu 10.6.2019
Tampereen korkeakouluyhteisö
Alma Talent
Alma Talentin Fokus, Verkkokirjahylly ja Bisneskirjasto ovat uudistuneet. Uusi lukunäkymä parantaa käytettävyyttä ja omien merkintöjen tekeminen teoksiin on monipuolistunut.

Uuden lukunäkymän vasemmassa laidassa on toimintoikkuna, josta voit valita haluatko lukea tekstiä koko sisältöalueen leveydeltä vai tarkastella myös toimintoikkunan sisältöä. Toimintoikkunasta löydät teoksen sisällysluettelon, asiasanat ja teoksen sisäisen hakutoiminnon.

Kirjanmerkkitoiminto on poistunut ja nyt voit tehdä teoksiin korostuksia ja muistilappuja. Ne ovat käytettävissä, kun olet kirjautuneena Alma Talentin e-kirjapalveluihin Tampereen korkeakouluyhteisön tuni-sähköpostiosoitteella luodulla tunnuksella.  Vanhat kirjanmerkkisi saat muunnettua muistilapuiksi, jos olet ottanut talteen kirjanmerkkikoodin.

Luo siis itsellesi tuni-sähköpostiosoitetta käyttäen käyttäjätunnus Alma Talentin palveluihin. Muistiinpanomerkintöjen tallentamisen lisäksi pääset kirjautumaan sillä Fokus, Verkkokirjahylly ja Bisneskirjasto –palveluihin missä tahansa ja millä koneella tahansa. Palvelut toimivat edelleen myös IP-tunnistukseen pohjautuen niin yliopistoverkossa ja TAYSissa kuin etäkäytössäkin.

Lisää tietoa uudistuksesta löydät:

Lisätietoja:
Soile Kolehmainen, tietoasiantuntija,
soile.kolehmainen [at] tuni.fi (soile[dot]kolehmainen[at]tuni[dot]fi)

Verkkokirjahylly

Bisneskirjasto