|
|
|||||||||||||||||
Opinto-opas 2013-2014
TTE-50200 Tuotantoautomaatio, 5 op
|
Vastuuhenkilö
Reijo Tuokko, Jorma Vihinen
Opetus
| Opetusmuoto | P1 | P2 | P3 | P4 | Kesä | Toteutuskerrat | Luentoajat ja -paikat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tunnistaa yleisimmät kappaletavarateollisuudessa käytetyt laitteet sekä osaa kuvailla niiden perusominaisuudet. Opiskelija tuntee automaatiolaitteiden peruskomponentit, sekä ymmärtää laitteiden ohjauksen perusteet. Opintojakson aikana opiskelija oppii käyttämään logiikkaohjelmoinnin perustyökaluja sekä oppii robottien käytön perusteet käytännössä. Lisäksi opiskelija saa käsityksen tuotantoautomaation kehityksestä ja käyttökohteista teollisuudessa luennoilla ja teollisuusvierailujen avulla.
Sisältö
| Sisältö | Ydinsisältö | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
| 1. | Tuotantoautomaation kehitys | ||
| 2. | Yksittäisen koneen automaatio Tuotantokaluston numeerinen ohjaaminen | ||
| 3. | Kappaleenkäsittely joustavassa valmistuksessa | ||
| 4. | Joustavat automaattiset valmistusjärjestelmät |
Ohjeita opiskelijalle osaamisen tasojen saavuttamiseksi
Kurssin arvosana määräytyy tentin ja laboratoriotöiden perusteella. Kurssin läpipääsyyn vaaditaan kaikkien laboratoriotöiden ja tentin hyväksytty suoritus.
Arvosteluasteikko:
Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)
Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)
Vastaavuudet
| Opintojakso | Vastaa opintojaksoa | Selite |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tarkempia tietoja toteutuskerroittain
| Toteutus | Kuvaus | Opetusmuodot | Toteutustapa |
| Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tunnistaa yleisimmät kappaletavarateollisuudessa käytetyt laitteet sekä osaa kuvailla niiden perusominaisuudet. Opiskelija tuntee automaatiolaitteiden peruskomponentit, sekä ymmärtää laitteiden ohjauksen perusteet. Opintojakson aikana opiskelija oppii käyttämään logiikkaohjelmoinnin perustyökaluja sekä oppii robottien käytön perusteet käytännössä. Lisäksi opiskelija saa käsityksen tuotantoautomaation kehityksestä ja käyttökohteista teollisuudessa luennoilla ja teollisuusvierailujen avulla. | Luennot Laboratoriotyöt Muu lähiopetus |
Lähiopetus: 20 % Etäopetus: 20 % Itseopiskelu: 60 % |