Opinto-opas 2010-2011
Perus

Perus Pori KV Jatko Avoin

|Tutkinnot|     |Opintokokonaisuudet|     |Opintojaksot|    

Opinto-opas 2010-2011

TETA-1300 Markkinointi, 4 op
Marketing Management

Vastuuhenkilö

Tommi Mahlamäki

Opetus

Opetusmuoto P1 P2 P3 P4 Kesä Toteutuskerrat Luentoajat ja -paikat
Luennot
Harjoitustyöt
 2 h/vko

+2 h/vko
 2 h/vko


 


 


 
TETA-1300 2010-01 Tiistai 14 - 17, F ISO SALI
Perjantai 10 - 12, K1702

Suoritusvaatimukset

Hyväksytysti suoritettu tentti. Vapaaehtoinen harjoitustyö.
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan

Opetukseen ja oppimiseen liittyvät periaatteet ja lähtökohdat

-

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija muistaa yleisimmät markkinoinnin peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden oleellisen merkityksen. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin merkityksen tärkeänä osana koko organisaation toimintaa.

Sisältö

Sisältö Ydinaines Täydentävä tietämys Erityistietämys
1. Ymmärtää markkinoinnin perusteoriat, määritykset, asiakaslähtöisyyden ja kokonaisvaltaisuuden.      
2. Ymmärtää asiakaslähtöisyyden tärkeys, markkinoiden segmentointi, tarjooman differointi, asemointi ja tuotekehitys.  Sisäinen markkinointi, asiakaspalautteen kerääminen, asiakasrajapinnan hallinta jne.   
3. Ymmärtää erot kulutushyödykemarkkinoiden ja tuotantohyödykemarkkinoiden välillä.  Yleinen toimintaympäristö, kilpailijat, yhteiskunta ja yhteistyökumppanit.   
4. Tietää perusteet markkinointikanavista, markkinointiviestinnästä, tarjooman hinnoittelusta, brändeistä ja markkinointitutkimuksista.  Markkinointiviestinnän alaluokat, täydentävät tarjoomapäätökset, markkinointitutkimusten yleisimmät menetelmät.   

Opintojakson arvostelu

Opintojakson arvosana määräytyy tentin ja vapaaehtoisen harjoitustyön perusteella. Läpipääsyyn vaaditaan hyväksytysti suoritettu tentti. Tentistä saatuja, hyväksymisrajan ylittäneitä, pisteitä voi parantaa harjoitustyöstä saaduilla lisäpisteillä. Opiskelijalla, joka hallitsee ydinaineksen vähäisin puuttein on mahdollisuus arvosanaan 1. Hallittuaan ydinaineksen hyvin on opiskelijalla mahdollisuus arvosanaan 3. Arvosanaa 5 varten on opiskelijan hallittava hyvin myös täydentävän tietämyksen asioita.

Arvosteluasteikko:

Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)

Osasuoritukset:

Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan

Oppimateriaali

Tyyppi Nimi Tekijä ISBN URL Painos,saatavuus... Tenttimateriaali Kieli
Kirja   Marketing Management, 13. painos   Kotler, P. & Keller, K. L.   9780131357976          Englanti  
Kirja   Marketing Management, European edition   Kotler, Keller, Brady, Goodman, and Hansen   978-0273718567          Englanti  

Esitietovaatimukset

Opintojakso P/S Selite
TETA-1010 Teollisuustalouden perusteet Suositeltava    

Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)



Vastaavuudet

Opintojakso Vastaa opintojaksoa  Selite 
TETA-1300 Markkinointi, 4 op 2905011 Markkinointi, 3 ov  
TETA-1300 Markkinointi, 4 op TETA-1306 Marketing Management, 4 op Vastaavuus 1 = 1  

Tarkempia tietoja toteutuskerroittain

Toteutus Kuvaus Opetusmuodot Toteutustapa
TETA-1300 2010-01 TETA-1300 Markkinointi   Luennot
Harjoitustyöt
   
Lähiopetus: 30 %
Etäopetus: 0 %
Itseopiskelu: 70 %  

Viimeksi muokattu31.03.2011