|
|
|||||||||||||||||
OHJP-6401 Käyttöliittymäohjelmointi, 5 op
|
Kristian Kiili
| Luentoajat ja -paikat | Kohderyhmä, jolle suositellaan | |
| Toteutus 1 |
|
Porin opiskelijat |
Harjoitustyö ja ohjelmointitentti
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan
-
Opiskelija osaa soveltaa käyttöliittymäsuunnitteluperiaatteita ja ymmärtää käyttäjäkokemukseen vaikuttavat tekijät. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa vuorovaikutteisia käyttöliittymiä ja pystyy hyödyntämään xml-teknologioita käyttöliittymän kuvauksessa.
| Sisältö | Ydinaines | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
| 1. | Käyttöliittymäsuunnitteluperiaatteiden tuntemus ja soveltaminen. | Hahmolait. Käyttäjäkeskeiset suunnittelumenetelmät. | |
| 2. | XML:n hyödyntäminen käyttöliittymien toteutuksessa. | ||
| 3. | Flash-ohjelmoinnin hallinta ja suunnitteluperiaatteiden soveltaminen interaktiivisten käyttöliittymien toteutuksessa. | Flash Lite - mobiiliohjelmointi. | |
| 4. | |||
| 5. | Käyttäjäkokemukseen vaikuttavien tekijöiden tuntemus. | Flow teoria. Immersio. | Kognitiivinen kuormateoria. |
| Tyyppi | Nimi | Tekijä | ISBN | URL | Painos,saatavuus... | Tenttimateriaali | Kieli |
| Luentokalvot | Käyttöliittymät | Kristian Kiili | Suomi | ||||
| Muu verkkomateriaali | Actionscript-ohjelmointi | Kristian Kiili | Suomi |
| Opintojakso | P/S | Selite |
| OHJP-1100 Ohjelmointitekniikka | Pakollinen | |
| OHJP-6301 Käyttäjäkeskeinen suunnittelu | Suositeltava |
| Opintojakso | Vastaa opintojaksoa | Selite |
|
|
|
| Kuvaus | Opetusmuodot | Toteutustapa | |
| Toteutus 1 | Opiskelija ymmärtää käyttäjäkokemukseen vaikuttavat tekijät ja osaa soveltaa niitä vuorovaikutteisten käyttöliittymien toteutuksessa. Opiskelija pystyy hyödyntämään xml-teknologioita käyttöliittymän kuvauksessa. Kurssin harjoitustyöt toteutetaan Adoben flash -ohjelmalla: tietokoneelle, mobiililaitteille ja pelikonsolille. | Luennot Harjoitukset Harjoitustyöt |
Lähiopetus: 0 % Etäopetus: 0 % Itseopiskelu: 2 % |