|
|
|||||||||||||||||
TUR-3230 Ympäristöriskien analysointi, 5 op
|
Sari Tappura
| Luentoajat ja -paikat | Kohderyhmä, jolle suositellaan | |
| Toteutus 1 |
|
Avoimen opiskelijat
DI-Opiskelijat Kandiopiskelijat |
Tentti ja harjoitustyö.
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan
-
Opintojakson tavoitteena on oppia tuntemaan ympäristöriskeihin liittyviä käsitteitä ja keskeisiä ympäristöriskien analysointimenetelmiä. Opintojakson näkökulmana on vaaralliset aineet teollisessa toiminnassa.
| Sisältö | Ydinaines | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
| 1. | Ympäristöriskeihin liittyvät käsitteet | Päästöjen mallintamismenetelmät | |
| 2. | Keskeiset ympäristöriskien analysointimenetelmät | ||
| 3. | Vaaralliset aineet teollisessa toiminnassa |
Opintojakson arvosana muodostuu tentin ja harjoitustyön perusteella.
Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)
| Tyyppi | Nimi | Tekijä | ISBN | URL | Painos,saatavuus... | Tenttimateriaali | Kieli |
| Kirja | Satunnaispäästöriskien arviointi: Opas yrityksille | Wessberg, Tiihonen, Malmén | 952-14-0228-8 | 2000 | Suomi | ||
| Kirja | Ympäristöriskit: Satunniaspäästöjen analysointi | Hämäläinen, Mattila, Molarius | 951-719-368-8 | 1996 | Suomi | ||
| Muu verkkomateriaali | Häiriöpäästöjen ympäristöriskianalyysi | Wessberg et al. | 2006 | Suomi | |||
| Muu verkkomateriaali | Tarkistuslista, seurausmatriisi ja riskimatriisi ympäristöriskianalyysin tekemisen avuksi. | Wessberg et al. | 2007 | Suomi | |||
| Verkkokirja | Vaaralliset kemikaalit teollisuudessa | Tukes | Suomi |
| Opintojakso | P/S | Selite |
| BIO-1010 Ympäristötekniikan perusteet I | Suositeltava | |
| TUR-1011 Turvallisuusjohtamisen perusteet | Suositeltava | |
| TUR-3200 Ympäristöjohtaminen | Suositeltava |
| Opintojakso | Vastaa opintojaksoa | Selite |
|
|
|
|
|
|
|
| Kuvaus | Opetusmuodot | Toteutustapa | |
| Toteutus 1 | Ympäristöriskeihin liittyvät käsitteet ja keskeiset ympäristöriskien analysointimenetelmät. Vaaralliset aineet teollisessa toiminnassa. | Luennot Harjoitustyöt |
Lähiopetus: 0 % Etäopetus: 0 % Itseopiskelu: 0 % |