|
|
|||||||||||||||||
TETA-5600 Strategisen johtamisen case -kurssi, 3 op
|
Tomi Nokelainen
| Luentoajat ja -paikat | Kohderyhmä, jolle suositellaan | |
| Toteutus 1 |
|
2. vuosikurssi
3.-n. vuosikurssi Tietojohtamisen koulutusohjelma Tuotantotalouden koulutusohjelma |
Suoritetut case -harjoitukset
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan
-
Syventää harjoitustöiden ja keskustelujen kautta opiskelijan ymmärrystä strategisesta ajattelusta, päätöksenteosta ja eri työkalujen soveltuvuudesta strategisen johtamisen käytännön päätöksentekotilanteissa.
| Sisältö | Ydinaines | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
| 1. | Strategian käsitteen ja strategisen johtamisen sisällön soveltaminen käytännössä. | Eri näkökulmat strategiaan ja strategiseen johtamiseen. | |
| 2. | Analyysityökalujen perusteiden hallinta. | Työkaulujen erot ja yhtäläisyydet. | Sopivimman työkalun valinnan perusteet. |
| 3. | Toimivan strategian edellytykset. | Tilannetekijöiden vaikutus strategisiin valintoihin. | Erilaisten valintojen vaikutus pitkällä tähtäimellä. |
| 4. | Case -työskentely. | Vaihtoehtoisia tapoja case -työskentelyyn. | Kurssilla käytettyjen case -kuvausten sisältö. |
Kaikki kurssin harjoitustyöt arvostellaan ja ne muodostavat kurssin kokonaisarvosanan.
Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)
| Opintojakso | P/S | Selite |
| TETA-2601 Strateginen johtaminen | Pakollinen |
Tietoa esitietovaatimuksista
Esitiedoksi hyväksytään myös aiemmin suoritettu kurssi:
"TETA-2600 Yritysstrategia" tai sen edeltäjä.
| Opintojakso | Vastaa opintojaksoa | Selite |
|
|
|
Tarkista tiedot kurssin www-sivulta ennen kurssin alkua.
| Kuvaus | Opetusmuodot | Toteutustapa | |
| Toteutus 1 | Lukuvuoden 2009-2010 toteutuskerta. Kurssin pääasiallinen tarkoitus on soveltaa kurssin "TETA-2601 Strateginen johtaminen" käsitteitä ja analyysiviitekehyksiä case -harjoitusten käsittelemissä tilanteissa. Kurssi käsittää aloitusluennon ja neljä (4) case -harjoitusta. | Luennot Harjoitustyöt |
Lähiopetus: 0 % Etäopetus: 0 % Itseopiskelu: 0 % |