|
|
|||||||||||||||||
MAT-45706 Introduction to scientific computing, 3 cr |
Timo Hämäläinen
| Lecture times and places | Target group recommended to | |
| Implementation 1 |
Periods 3 3 - 4 |
3.-n. vuosikurssi
Automaatio-, kone- ja materiaalitekniikan tiedekunta Automaatiotekniikan koulutusohjelma Biotekniikan koulutusohjelma DI-Opiskelijat International Students Jatko-opiskelijat Kandiopiskelijat Konetekniikan koulutusohjelma Kuitu- ja tekstiilitekniikan koulutusohjelma Luonnontieteiden ja ympäristötekniikan tiedekunta Materiaalitekniikan koulutusohjelma Rakennetun ympäristön tiedekunta Rakennustekniikan koulutusohjelma Signaalinkäsittelyn ja tietoliikennetekniikan koulutusohjelma Sähkötekniikan koulutusohjelma Teknis-luonnontieteellinen koulutusohjelma Teknis-taloudellinen tiedekunta Tieto- ja sähkötekniikan tiedekunta Tietojohtamisen koulutusohjelma Tietotekniikan koulutusohjelma Tuotantotalouden koulutusohjelma Ympäristö- ja energiatekniikan koulutusohjelma |
At least 30% of the weekly exercises and completion of a programming project.
Completion parts must belong to the same implementation
-
This course gives students a working knowledge of using Matlab software for solving computational science and engineering problems.
| Content | Core content | Complementary knowledge | Specialist knowledge |
| 1. | Data structures (matrices, sparse matrices, cells, structures) | ||
| 2. | programming | debugger, vectorization | |
| 3. | graphics and visualization | handle graphics, animation | |
| 4. | differential equations | ||
| 5. | graphical interface | function handles |
| Type | Name | Author | ISBN | URL | Edition, availability, ... | Examination material | Language |
| Online book | Matlab program documentation | The Mathworks | English |
| Course | Mandatory/Advisable | Description |
| OHJ-1106 Programming I | Mandatory |
| Course | Corresponds course | Description |
|
|
|
| Description | Methods of instruction | Implementation | |
| Implementation 1 | Excercises Laboratory assignments |
Contact teaching: 0 % Distance learning: 6 % Self-directed learning: 0 % |