|
|
|||||||||||||||||
OHJ-2710 Peliohjelmointi, 6 op
|
Timo Kellomäki
| Luentoajat ja -paikat | Kohderyhmä, jolle suositellaan | |
| Toteutus 1 |
|
3.-n. vuosikurssi
Jatko-opiskelijat Tietotekniikan koulutusohjelma |
Harjoitustyö ja tentti
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan
-
Antaa peruskäsitys nykyaikaisen pelituotannon ja -ohjelmoinnin eri osa-alueista. Kyetä toteuttamaan itsenäisesti pieni peliohjelmarunko.
| Sisältö | Ydinaines | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
| 1. | Pelien tuotantoprosessi, ideointi, pelisuunnittelu | Tietokonepelien historia, liiketoimintamallit, julkaisualustat, pelimekaniikat ja tasapaino | |
| 2. | Peliohjelman rakenne, ohjauslaitteet, äänet, fysiikkamallit | ||
| 3. | Grafiikan piirto, grafiikkatietorakenteet, sisä- ja ulkotilojen piirron tekniikat, animaatio | OpenGL ja DirectX-rajapinnat, shaderit, elokuvamaisuus | |
| 4. | Pelitekoäly, pelimaailmat, optimointitekniikat, verkkopelit | Proseduraalinen sisällön luominen, pelien testaaminen |
| Tyyppi | Nimi | Tekijä | ISBN | URL | Painos,saatavuus... | Tenttimateriaali | Kieli |
| Luentokalvot | Suomi | ||||||
| Muu verkkomateriaali | Lisämateriaali kerrotaan kurssin kotisivuilla. | Englanti |
| Opintojakso | P/S | Selite |
| OHJ-2150 Algoritmien analyysi | Suositeltava | |
| OHJ-2700 Tietokonegrafiikka | Suositeltava |
Opintojakso ei vastaan mitään toista opintojaksoa
| Kuvaus | Opetusmuodot | Toteutustapa | |
| Toteutus 1 | Luennot Harjoitustyöt |
Lähiopetus: 18 % Etäopetus: 0 % Itseopiskelu: 72 % |