Opinto-opas 2008-2009
Perus

Perus Pori KV Jatko Avoin

|Tutkinnot|     |Opintokokonaisuudet|     |Opintojaksot|    

Opinto-opas 2008-2009

TITA-2110 Sähköisen liiketoiminnan johtaminen, 3 op
Managing electronic commerce

Opintojakson vastuuhenkilö

Jaani Väisänen

Toteutuskerrat

  Luentoajat ja -paikat Kohderyhmä, jolle suositellaan
Toteutus 1


Per 4 :
Maanantai 14 - 16, F PIENI SALI 1
Keskiviikko 12 - 14, F PIENI SALI 2

 
2. vuosikurssi
3.-n. vuosikurssi
Teknis-taloudellinen tiedekunta
Tietojohtamisen koulutusohjelma  


Suoritusvaatimukset

Hyväksytysti suoritetut tentti ja harjoitustyö.

Opetukseen ja oppimiseen liittyvät periaatteet ja lähtökohdat

-

Tavoitteet

Kurssilla perehdytään sähköisen liiketoiminnan erityispiirteisiin ja internetin käyttöön yritysten markkinointikanavana.

Sisältö

Sisältöalue Ydinaines Täydentävä tietämys Erityistietämys
1. Opiskelija ymmärtää, mikä rooli tieto- ja viestintäteknologialla on yrityksen toiminnan kehittämiseen yritysjohdon näkökulmasta.  Opiskelija saa käsityksen sähköisen liiketoiminnan arkkitehtuurista, strategioista sekä näiden välisistä vuorovaikutussuhteista.  Opiskelija ymmärtää, kuinka edellä esitetyt seikat vaikuttavat vuorovaikutussuhteisiin muiden yritysten kanssa. 
2. Opiskelija ymmärtää internetin välityksellä saatavan tiedon merkityksen liiketoiminnan kehittämiselle, sekä ymmärtää internetin erikoispiirteet, mahdollisuudet ja heikkoudet liiketoimintaympäristönä.  Opiskelija tutstuu yleisimpiin analyysi- ja tiedonkeruumenetelmiin, joilla internetin kautta saatavaa tietoa voidaan hyödyntää liikkeenjohdon näkökulmasta.  Opiskelija oppii suunnittelemaan ja johtamaan internetin välityksellä tapahtuvia tiedonkeruu- ja analysointiprojekteja  
3. Opiskelija tutustuu internetissä tapahtuvan kuluttajakäyttäytymisen perusteorioihin ja oppii hyödyntämään niitä liiketoimintaa johtaessa  Opiskelija tutustuu erilaisiin internetmarkkinointitekniikoihin edellä esitettyjen teorioitten pohjalta.  Opiskelija oppii, kuinka internetmarkkinointi voi täydentää yritysten perinteisiä markkinointitoimenpiteitä. 


Oppimateriaali

Tyyppi Nimi Tekijä ISBN URL Painos,saatavuus... Tenttimateriaali Kieli
Kirja   Managing (e)Business Transformation   Ali Farhoomand            Englanti  
Luentokalvot   TITA-2110   Jaani Väisänen            Suomi  


Esitietovaatimukset

Opintojakso P/S
TETA-1010 Teollisuustalouden perusteet Pakollinen  
TITA-1100 Tietojohtamisen peruskurssi Pakollinen  

Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)

Lisätietoja

Kurssi on päällekkäinen kurssin TITA-2100 Tietotalous kanssa. Suorituksen voi saada vain joko kurssista TITA-2100 Tietotalous tai TITA-2110 Sähköisen liiketoiminnan johtaminen. Mikäli opintokokonaisuuteen sisältyy kurssi TITA-2100 Tietotalous, suoritetaan sen tilalla kurssi TITA-5400 Tietohallinnon johtaminen.

Tarkempia tietoja toteutuskerroittain

  Kuvaus Opetusmuodot Toteutustapa
Toteutus 1 Kurssilla perehdytään sähköisen liiketoiminnan erityispiirteisiin ja internetin käyttöön yritysten markkinointikanavana. Kurssiin liittyvät oppimistapahtumat luodaan 1. periodin aikana.   Luennot
Harjoitustyöt
   
Lähiopetus: 0 %
Etäopetus: 0 %
Itseopiskelu: 0 %  


Viimeksi muokattu11.03.2009
MuokkaajaJaani Väisänen