|
|
|||||||||||||||||
OHJ-2710 Peliohjelmointi, 6 op
|
Timo Kellomäki
| Luentoajat ja -paikat | Kohderyhmä, jolle suositellaan | |
| Toteutus 1 |
|
3.-n. vuosikurssi
Jatko-opiskelijat Tietotekniikan koulutusohjelma |
Harjoitustyöt ja tentti
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan
-
Antaa peruskäsitys nykyaikaisen pelituotannon ja -ohjelmoinnin eri osa-alueista. Kyetä toteuttamaan itsenäisesti pieni peliohjelmarunko.
| Sisältöalue | Ydinaines | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
| 1. | Pelien tuotantoprosessi, ideointi, määrittely, pelimekaniikka, vuorovaikutus | Tietokonepelien historia, liiketoimintamallit | |
| 2. | Peliohjelman rakenne, kontrollilaitteet, julkaisualustat | ||
| 3. | Grafiikan piirto, sävytystekniikat ja shaderit, animaatio, fysiikkamallit | OpenGL ja DirectX-rajapinnat | |
| 4. | Pelitekoäly, sovelluskohteet, yhtäläisyydet ja erot teknistieteelliseen tekoälyyn, tilakoneet, sääntöjärjestelmät, päätöspuut, tila-avaruushaut | Neuroverkot, geneettiset ja parveilualgoritmit |
| Tyyppi | Nimi | Tekijä | ISBN | URL | Painos,saatavuus... | Tenttimateriaali | Kieli |
| Luentokalvot | Suomi |
| Opintojakso | P/S |
| OHJ-2150 Algoritmien analyysi | Suositeltava |
| OHJ-2700 Tietokonegrafiikka | Suositeltava |
| Kuvaus | Opetusmuodot | Toteutustapa | |
| Toteutus 1 | Luennot Tieto- ja viestintätekniikan käyttö Harjoitustyöt |
Lähiopetus: 18 % Etäopetus: 0 % Itseopiskelu: 72 % |