Opintojaksot  
|Tutkinnot| |Opintokokonaisuudet| |Kaikki| |Jatko| |KV|

Opinto-opas 2007-2008

TETA-1300 MARKKINOINTI, 4 op
Marketing Management

Opintojakson vastuuhenkilö
Tommi Mahlamäki

Luentoajat ja -paikat
Per I,II: Tiistai 14 - 17, F ISO SALI (TuTa, TiJo)

Toteutuskerrat
  Periodi 1 Periodi 2 Periodi 3 Periodi 4 Periodi 5 Kesä
Luento 3 h/vko 3 h/vko - - - -
Harjoitus 2 h/vko 2 h/vko - - - -
Tentti  
(Lukuvuoden 2007-2008 aikataulu)

Tavoitteet
Opetuksen tavoitteena on perehdyttää opiskelija markkinoinnin peruskäsitteisiin ja menetelmiin. Tavoitteena on myös auttaa opiskelijaa ymmärtämään markkinoinnin merkitys tärkeänä osana yrityksen liiketoimintaa.

Sisältö
Sisältöalue Ydinaines Täydentävä tietämys Erityistietämys
1. Perusteoriat, määritykset,
asiakaslähtöisyys, kokonaisvaltaisuus
 
     
2. Asiakaslähtöisyyden tärkeys, markkinoiden segmentointi, tuotteen differointi ja asemointi, tuotekehitys  Sisäinen markkinointi, asiakaspalautteen kerääminen, asiakasrajapinnan hallinta jne.    
3. Kulutushyödykemarkkinat, tuotantohyödykemarkkinat  Yleinen toimintaympäristö, kilpailijat, yhteiskunta, yhteistyökumppanit    
4. Markkinointikanavat, markkinointiviestintä, tuotteen hinnoittelu, tuoteratkaisut, brandit, markkinointitutkimukset  Markkinointiviestinnän alaluokat, täydentävät tuotepäätökset, markkinointitutkimusten yleisimmät menetelmät    

Suoritusvaatimukset
Hyväksytysti suoritettu tentti

Opintojakson arviointikriteerit

  • Opiskelijan tulee hallita markkinoinnin perustermistö, perusteorioita sekä yleisimpiä menetelmiä.

  • Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)

  • Oppimateriaali
    Tyyppi Nimi Tekijä ISBN URL Painos,saatavuus... Tenttimateriaali Kieli
    Kirja Marketing Management Philip Kotler, Kevin Keller 0-13-145757-8   12. painos Kyllä  Englanti 

    Esitiedot
    Tunnus Nimi OP P/S
    TETA-1010 TETA-1010 Teollisuustalouden perusteet 4 Pakollinen

    Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen TTY Intranetiin)

    Tieto- ja viestintätekniikan (TVT) käyttö opetuksessa

  • Opintojaksolla hyödynnetyt tieto- ja viestintätekniikat
  • - tiedottamisessa kotisivuilla, uutisryhmissä tai s-postilistoilla esim. ajankohtaiset asiat, aikataulut
    - opetusmateriaalin laadinnassa erityisesti verkkokäyttöön tai muuhun sähköiseen viestimeen
    - harjoitustöiden, materiaalin jne. jakelussa ja/tai palauttamisessa
    - asioiden ja ilmiöiden havainnollistamisessa esim. animaatiot, demot, simulaatiot, videoleikkeet
    - vuorovaikutuksessa ja keskusteluissa mm. verkkokeskustelut, chat
    - opintojaksolla on käytössä oppimisalusta: Moodle

  • Arvioitu opintojakson toteutustapa
  • - Lähiopetuksen osuus: 25 %
    - Etäopetuksen osuus: 0 %
    - Opiskelijan itseopiskelun osuus: 75 %

    Mitoitus
    OpetusmuodotTuntia
    Luennot 36
    Harjoitustyöt 20

    Oppimateriaali Tuntia
    Marketing Management 50

    Muu mitoitettuTuntia
    Tentti/välikokeet 3
    Kaikki yhteensä 109

    Opintojaksokorvaavuus
    2905011 Markkinointi

    Opintojakson kotisivu

    Viimeksi muokattu 31.01.2007
    MuokkaajaTommi Mahlamäki