|
|
|||||||||||
OHJ-5500 MOBIILIOHJELMOINTI, 5 op
|
Opintojakson vastuuhenkilö
Tommi Mikkonen
Luentoajat ja -paikat
Per IV,V: Torstai 12 - 15, TB109
Toteutuskerrat
| Periodi 1 | Periodi 2 | Periodi 3 | Periodi 4 | Periodi 5 | Kesä | |
| Luento | - | - | - | 3 h/vko | 3 h/vko | - |
| Harjoitus | - | - | - | 2 h/vko | 2 h/vko | - |
| Tentti | ||||||
Tavoitteet
Opintojakson tavoitteena on esittää mobiiliohjelmoinnin perusajatukset ja problematiikka yleisellä tasolla. Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tuottaa yksinkertaisia mobiilisovelluksia ja kykenee hankkimaan lisätietoa alan kirjallisuudesta.
Sisältö
| Sisältöalue | Ydinaines | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
| 1. | Mobiililaitteiden rakenne ja sen aiheuttamat suunnittelurajoitteet sekä olennaisimmat suunnitteluratkaisut | Yleiset mobiiliympäristöä tukevat suunnittelumallit | Muut mobiiliohjelmointialustat |
| 2. | Javassa käytetyt suunnittelurajoitteet mobiiliympäristön huomioimiseksi | Mobiilisovellukset osana verkottunutta järjestelmää | |
| 3. | Symbian-ympäristössä käytetyt suunnittelurajoitteet mobiiliympäristön huomioimiseksi |   | |
| 4. | Resurssien hallinta mobiililaitetta ohjelmoitaessa |   |
Suoritusvaatimukset
Hyväksytysti suoritetut harjoitustyöt ja tentti.
Opintojakson arviointikriteerit
Esitiedot
| Tunnus | Nimi | OP | P/S |
| OHJ-1400 | OHJ-1400 Olio-ohjelmoinnin peruskurssi | 4 | Pakollinen |
| OHJ-4100 | OHJ-4100 Käyttöjärjestelmät | 4 | Suositeltava |
Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen TTY Intranetiin)
Huomautuksia
Kurssin opetusmateriaali ilmoitetaan luentojen alkaessa.
Tieto- ja viestintätekniikan (TVT) käyttö opetuksessa
- tiedottamisessa kotisivuilla, uutisryhmissä tai s-postilistoilla esim. ajankohtaiset asiat, aikataulut
- videoneuvotteluissa, videoluennoissa
- muu tapa: OSCu-projekti
| Opetusmuodot | Tuntia |
| Luennot | 54 |
| Harjoitukset | 36 |
| Harjoitustyöt | 48 |
| Kaikki yhteensä | 138 |
Opintojaksokorvaavuus
8105500 Mobiilijärjestelmien ohjelmointi
| Viimeksi muokattu | 18.01.2006 |
| Muokkaaja | Tommi Mikkonen |