|
|
|||||||||||
OHJP-2820 MOBIILIOHJELMOINTI, 6 op
|
Opettajat
N.N.
Toteutuskerrat
| Periodi 1 | Periodi 2 | Periodi 3 | Periodi 4 | Kesä | |
| Luento | - | - | 3 h/vko | 3 h/vko | - |
| Harjoitus | - | - | 4 h/vko | 4 h/vko | - |
| Tentti | |||||
Tavoitteet
Kurssin tavoitteena on tutustua langattomien päätelaitteiden, kuten matkapuhelimien ja kämmentietokoneiden, ohjelmointiin ja sovellusten erityispiirteisiin. Lisäksi kurssin tavoitteena on tutustua mobiililaitteissa käytettyihin sovellusarkkitehtuureihin.
Sisältö
| Sisältöalue | Ydinaines | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
| 1. | Symbian-käyttöjärjestelmän perusteet, Symbian-sovelluksen suunnittelu ja toteutus. |   |
Suoritusvaatimukset
Ilmoitetaan myöhemmin.
Opintojakson arviointikriteerit
Oppimateriaali
| Tyyppi | Nimi | Tekijä | ISBN | URL | Painos,saatavuus... | Tenttimateriaali | Kieli |
| Luentokalvot | Kyllä | Suomi |
Esitiedot
| Tunnus | Nimi | OP | P/S |
| OHJP-1100 | OHJP-1100 Ohjelmointitekniikka | 6 | Suositeltava |
| OHJP-2100 | OHJP-2100 Olio-ohjelmointi | 6 | Suositeltava |
Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen TTY Intranetiin)
Tieto- ja viestintätekniikan (TVT) käyttö opetuksessa
- tiedottamisessa kotisivuilla, uutisryhmissä tai s-postilistoilla esim. ajankohtaiset asiat, aikataulut
- opetusmateriaalin laadinnassa erityisesti verkkokäyttöön tai muuhun sähköiseen viestimeen
- harjoitus-, ryhmä- tai laboratoriotöiden työstämisessä
- harjoitustöiden, materiaalin jne. jakelussa ja/tai palauttamisessa
- asioiden ja ilmiöiden havainnollistamisessa esim. animaatiot, demot, simulaatiot, videoleikkeet
- vuorovaikutuksessa ja keskusteluissa mm. verkkokeskustelut, chat
- tentissä tai osaamisen/oppimisen arvioinnissa
- Lähiopetuksen osuus: 70 %
- Etäopetuksen osuus: 0 %
- Opiskelijan itseopiskelun osuus: 30 %
| Opetusmuodot | Tuntia |
| Luennot | 60 |
| Harjoitukset | 80 |
| Harjoitustyöt | 27 |
| Kaikki yhteensä | 167 |
Opintojaksokorvaavuus
8111080 Langattomien päätelaitteiden ohjelmointi
| Viimeksi muokattu | 16.05.2006 |
| Muokkaaja | Tiina Suominen |