|
|
||||||||||||
TKT-1530 ASYNKRONISET PIIRIT, 5 op
|
Opintojakson vastuuhenkilö
Olli Vainio
Opettajat
Olli Vainio
Luentoajat ja -paikat
Per I,II: Keskiviikko 10 - 12, TB223
Toteutuskerrat
| Periodi 1 | Periodi 2 | Periodi 3 | Periodi 4 | Periodi 5 | Kesä | |
| Luento | 2 h/vko | 2 h/vko | - | - | - | - |
| Harjoitus | 2 h/vko | 2 h/vko | - | - | - | - |
| Tentti | ||||||
Tavoitteet
Opitaan menetelmiä asynkronisten digitaalisten piirien mallintamiseen ja
suunnitteluun.
Sisältö
| Sisältöalue | Ydinaines | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
| 1. | Asynkroniset protokollat. | Asynkronisten piirien VHDL-kieliset
mallit ja simulointi. |
Esimerkkejä kaupallisista tuotteista. |
| 2. | Asynkronisten piirien graafiset
esitystavat. |
Sovellutukset. | |
| 3. | Huffman- ja Muller-tyyppisten piirien
synteesi. |
Ajoitusten analysointi ja optimointi. | |
| 4. | Suunnittelun varmennus. |
Suoritusvaatimukset
Tentti ja hyväksytyt harjoitustyöt.
Opintojakson arviointikriteerit
Oppimateriaali
| Tyyppi | Nimi | Tekijä | ISBN | URL | Painos,saatavuus... | Tenttimateriaali | Kieli |
| Kirja | Asynchronous Circuit Design | C. J. Myers | 0-471-41543-X | http://www.async.elen.utah.edu/book/ | Kyllä |
Esitiedot
| Tunnus | Nimi | OP | P/S |
| MAT-20600 | MAT-20600 Diskreetti matematiikka | 3 | Pakollinen |
| TKT-1200 | TKT-1200 Digitaalisuunnittelu I | 4 | Pakollinen |
| TKT-1210 | TKT-1210 Digitaalisuunnittelu II | 5 | Pakollinen |
Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen TTY Intranetiin)
Huomautuksia
Tieto- ja viestintätekniikan (TVT) käyttö opetuksessa
- tiedottamisessa kotisivuilla, uutisryhmissä tai s-postilistoilla esim. ajankohtaiset asiat, aikataulut
- harjoitus-, ryhmä- tai laboratoriotöiden työstämisessä
- Lähiopetuksen osuus: 36 %
- Etäopetuksen osuus: 0 %
- Opiskelijan itseopiskelun osuus: 64 %
| Opetusmuodot | Tuntia |
| Luennot | 24 |
| Harjoitukset | 36 |
| Harjoitustyöt | 27 |
| Oppimateriaali | Tuntia |
| Asynchronous Circuit Design | 40 |
| Kaikki yhteensä | 127 |
| Viimeksi muokattu | 27.03.2006 |
| Muokkaaja | Olli Vainio |