Opinto-opas 2005-2006

TETA-1300 MARKKINOINTI, 4 op
Marketing Management

Opintojakson vastuuhenkilö
Tommi Mahlamäki

Opettajat
Tommi Mahlamäki, Tutkija, FB239

Luentoajat ja -paikat
Per I,II: Tiistai 14 - 17, F ISO SALI (TuTa, TiJo)

Toteutuskerrat
Toteutus 1
  Periodi 1 Periodi 2 Periodi 3 Periodi 4 Periodi 5 Kesä Opetuskieli
Luento 3 h/vko+ 3 h/vko - - - - Vain suomeksi
Tentti   Vain suomeksi
(Lukuvuoden 2005-2006 aikataulu)

Tavoitteet
Opetuksen tavoitteena on perehdyttää opiskelija markkinoinnin peruskäsitteisiin ja menetelmiin. Tavoitteena on myös auttaa opiskelijaa ymmärtämään markkinoinnin merkitys tärkeänä osana yrityksen liiketoimintaa.

Sisältö
Sisältöalue Ydinaines Täydentävä tietämys Erityistietämys
1. Perusteoriat, määritykset,
asiakaslähtöisyys, kokonaisvaltaisuus
 
     
2. Asiakaslähtöisyyden tärkeys, markkinoiden segmentointi, tuotteen differointi ja asemointi, tuotekehitys  Sisäinen markkinointi, asiakaspalautteen kerääminen, asiakasrajapinnan hallinta jne.    
3. Kulutushyödykemarkkinat, tuotantohyödykemarkkinat  Yleinen toimintaympäristö, kilpailijat, yhteiskunta, yhteistyökumppanit    
4. Markkinointikanavat, markkinointiviestintä, tuotteen hinnoittelu, tuoteratkaisut, brandit, markkinointitutkimukset  Markkinointiviestinnän alaluokat, täydentävät tuotepäätökset, markkinointitutkimusten yleisimmät menetelmät    

Suoritusvaatimukset
Hyväksytysti suoritettu tentti

Opintojakson arviointikriteerit
Arvosana korreloi positiivisesti opiskelijan kykyyn vastata kurssin ydinainesta koskeviin kysymyksiin.

  • Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)
  • Oppimateriaali
    Tyyppi Nimi Tekijä ISBN URL,painos,saatavuus... Tenttimateriaali Kieli
    Kirja Marketing Management Philip Kotler   12. painos Kyllä  Englanti 

    Esitiedot
    Tunnus Nimi OP P/S
    TETA-1010 Teollisuustalouden perusteet 4 Pakollinen

    Opintojaksokorvaavuus
    2905011 Markkinointi

    Opintojakson kotisivu

    Viimeksi muokattu 11.05.2005
    MuokkaajaSanna Vauranoja