Opinto-opas 2004-2005

2905011 MARKKINOINTI, MARKETING, 3 ov

Tietoa luennoitsijoista
Tutkija Tommi Mahlamäki

Luentoja ja harjoituksia
Luentoja 28h
Harjoituksia

Luentoajat ja -paikat
Tiistai 16 - 18, F ISO SALI (TuTa, TiJo)

Viikottainen opetus/periodi

S1

S2

K1

K2

Kesä

Luennot (h):

2+

2

-

-

-

Harjoitukset (h):

-

-

-

-

-


Tavoitteet
Opetuksen tavoitteena on perehdyttää opiskelija markkinoinnin peruskäsitteisiin ja menetelmiin. Tavoitteena on myös auttaa opiskelijaa ymmärtämään markkinoinnin merkitys tärkeänä osana yrityksen liiketoimintaa.

Sisältö
Markkinoinnin peruskäsitteet, markkinatutkimukset, markkinointistrategiat, kulutushyödykemarkkinat, tuotantohyödykemarkkinat, ostokäyttäytyminen, segmentointi, tuotekehitysprosessi, tuotteen elinkaari, palvelut, brandien hallinta, tuotteen hinnoittelu, jakelu ja markkinointiviestintä.

Tutkintovaatimukset
Tentti luentojen, harjoitusten ja kirjallisuuden sisällöstä. Harjoitustyö.

Kirjallisuus
1) Kotler, P. : Marketing Management, uusin painos
2) Muu luennoitsijan ilmoittama kirjallisuus.

Esitiedot

Numero

Nimi

OV

P/S

2900010

Teollisuustalouden peruskurssi

3

Pakollinen

Huomautuksia
Kurssi korvaa opintojaksot 29118, 29539, 29530 ja 2905010.
Tarkista tiedot kurssin www-sivulta ennen kurssin alkua.

Kurssin kotisivu