Kaarikarkelot 2023

Ajankohta26.8.2023 7.00–13.00
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Juhlat
Tesoman elinkaarikorttelin Kaarikarkelot-yhteisötapahtuma edistää keskustelua ja kohtaamisia korttelin asukkaiden, naapuruston, eri toimijoiden ja Tampereen yliopiston tutkijoiden välillä.

Kaarikarkeloiden ohjelmaan kuuluu esityksiä, työpajoja, infopisteitä ja paneelikeskustelu. Tervetuloa mukaan tapaamaan naapureita ja muita kaupunkilaisia sekä viihtymään yhdessä!

Kaarikarkelot-tapahtuman järjestää Tampereen yliopiston JUSTSPACES-tutkimusverkosto ja STUE.

OHJELMA (muutokset mahdollisia)

Musiikkia ja esityksiä

Työpajat

• Yhteisöllinen tilkkutyö (sashiko&boro-menetelmä) (klo 10-13:30)
  • Tuolitanssia (klo 10-10:45)
  • Soitinhupia-musiikkityöpaja (Uulu) (klo 12-13)

Paneelikeskustelu (klo 14-14:45)

• Lähiöiden ja asumisen yhteisöllisyys
  • Panelistit: Pekka Salmi (apulaispormestari, Tampereen kaupunki), Katja Maununaho (Tampereen yliopisto), Raija Kotilainen (Setlementti Tampere ry), Asta Ikonen (asukastoimikunta). Moderoijana Riina Lundman (Tampereen yliopisto).

Infotori (klo 10-14)

• Kierrätysneuvontaa (Pjhoy)
  • Digineuvontaa (Mukanetti)
  • Alueauto OmaGo (klo 16 asti)
  • Tampereen yliopisto (JUSTSPACES, GreenerAge)
  • Kysely lähiöiden ja asumisen yhteisöllisyydestä

Lisäksi pihapelejä, mehutarjoilu ja lämäritutka.

Mainiokoti Ilonkaaren asukkaille omaa ohjelmaa.

Kaarikarkeloiden ohjelma

Kaarikarkelot järjestetään Tesoman elinkaarikorttelin pihalla ja pihatalossa (osoite Kohmankaari 9). Suosittelemme saapumaan paikalle julkisilla, pyörällä tai kävellen, sillä korttelissa ei ole parkkipaikkoja liikkumisesteisten pysäköintiä lukuun ottamatta. Läheisen Westerin liikekeskuksen pihalla saattaa olla vapaita pysäköintipaikkoja autolla saapuville.